Microsoft a Yahoo: Dohoda o spolupráci stále nedokončena

Společnosti Microsoft a Yahoo informovaly, že dále pracují na podmínkách vzájemné dohody ohledně spolupráce v oblasti vyhledávání a internetové reklamy, která by jim měla pomoci lépe konkurovat dominantnímu Googlu.


Microsoft se o Yahoo zajímá již delší dobu a po předloňské neúspěšné snaze koupit tuto společnost byla letos v červenci ohlášená dohoda o vzájemné spolupráci těchto dvou hráčů na poli internetového vyhledávání. I když původní termíny na dokončení podmínek dohody byly stanoveny na říjen, společnosti nakonec podle svých slov potřebují více času na dořešení detailů.

Součástí dohody, která má být uzavřena na 10 let, je např. to, že Yahoo bude exkluzivně využívat vyhledávač Bing od Microsoftu a také reklamní systém Microsoftu AdCenter. Yahoo naopak bude poskytovat i Microsoftu služby v oblasti prodeje reklamy v rámci svých služeb premium search-advertising, neboť má v této oblasti větší záběr než Microsoft. Někteří komentátoři však upozorňují na to, že dohoda není pro Yahoo výhodná, neboť i když mu zůstane většina příjmu, stane se tato společnost závislá na technologii Microsoftu.

Ve společném prohlášení učiněném tento pátek obě společnosti informovaly, že doufají, že transakce by mohla být definitivně uzavřena na začátku roku 2010 a podle svých slov přivítaly podporu této dohody od hlavních hráčů v tomto segmentu trhu. V říjnu totiž někteří představitelé Americké asociace reklamních agentur poslali dopis americkému ministerstvu spravedlnosti na podporu dohody mezi Microsoftem a Yahoo. Nicméně ministerstvo stále zkoumá, zda tato dohoda nemůže porušit platné antimonopolní zákony.











Komentáře