Microsoft kupuje LinkedIn. Co to pro uživatele znamená?

14. 6. 2016

Sdílet

 Autor: © Jakub Jirsák - Fotolia.com
Největší profesní sociální síť LinkedIn na světě se dostane do rukou Microfostu. Máme čekat změny?

Microsoft kupuje jednu z největších sociálních sítí na světě – LinkedIn. Co to pro něj znamená? Například možnost vylepšit vztahy se svými klienty.

„Těch způsobů, jak LinkedIn může Microsoftu pomoct naplnit jeho sliby a zvýšit i zefektivnit produktivitu svých byznys služeb, je teď celá řada,“ říká Dan Olds, analytik ze společnosti The Gabriel Consulting Group. „LinkedIn mi vždy připadala jako podceňovaná sociální síť, v obchodní sféře má však ohromný potenciál. Microsoft ho vidí, a pokud s ním správně naloží, měla by se mu i takto nákladná investice bohatě vrátit.“

„Nákladná investice“ se v tomto případě rovná 26,2 miliardám dolarů, tedy v přepočtu asi 630 miliard korun, což je suma, která z koupě LinkedInu dělá nejdražší akvizici v historii Microsoftu.

„Jen se nad tím zamyslete: Nad způsobem, jakým dnes lidé hledají práci, tříbí svoje dovednosti, prodávají je, propagují a dosahují úspěchů, tohle všechno si žádá propojený profesní svět,“ napsal šéf Microsoftu Satya Nadella v otevřeném dopise svým zaměstnancům. „Žádá si to živou síť, která sdružuje profesní informace z LinkedIn s informacemi z Office365 a Dynamics. Taková kombinace otevírá zcela nové profesní možnosti, jako je například snadné spojení s profesionály, kteří vám mohou pomoct s projektem, na kterém zrovna pracujete.“

Doplňme, že LinkedIn v současnosti eviduje 433 milionů členů z 200 zemí a je tak největší profesní sítí na světě.

Dle Judith Hurwitzové ze společnosti Hurwitz & Associates jde ze strany Microsoftu o krok, který ho má vrátit do vůdčí pozice v prostředí, kterému dlouhé dekády kraloval.

„V každém případě je to expanzivní krok,“ říká. „Microsoft chce využívat LinkedIn ve spojení s Office365, především proto, aby vytvořil sjednocené prostředí pro tvorbu profesních vazeb. Pro zákazníky orientované na produkty Microsoftu to může být velice efektivní… Myslím, že se Microsoft tak chce vrátit ke stavu, kdy má kompletní kontrolu nad zákaznickou zkušeností. Je to od něj ambiciózní krok.“

Co však bude znamenat pro stávající uživatele LinkedIn, je zatím nejisté, ačkoliv Microsoft tvrdí, že síť bude nadále funkční jako samostatný subjekt. Uživatelé by tedy žádné výraznější změny pozorovat neměli. Ty s největší pravděpodobností zaznamenají hlavně uživatelé Microsoftu, ve formě LinkedInu integrovaného do firemních aplikací.

„Předpokládám, že Microsoft integruje LinkedIn do Windows,“ odhaduje analytik Jeff Kagan. A přidává se také Olds: „Nemyslím, že by Microsoft výrazněji zasahoval do modelu, který je v současné podobě funkční. Uživatelé možná začnou narážet na nějaká reklamní sdělení nebo na volby různých typů členství, ale jinak nic zásadního.“

ICTS24

Olds se proto ani nedomnívá, že by se uživatelé LinkedIn z toho, že Microsoft získá přístup ke všem jejich informacím a profesním kontaktům, nějak zvlášť plašili.

„Nemyslím si, že by byl dnes Microsoft vnímán jako ta ´zlá´ společnost, kterou byl v devadesátých letech. To, po čem touží, je prodávat software a trošku té reklamy – ne ovládnout svět ve stylu Googlu. Proto si ani nemyslím, že by uživatelé LinkedIn měli problém s tím, že Microsoft získá informace, které na síti zveřejnili.“