Mocný nástup virtuální reality: Zuckerberg jí věří

Další velké společnosti se zaměřily na virtuální realitu, pokračuje tak strmý vzestup její obliby a sázku v její budoucnost.

Mocný nástup virtuální reality: Zuckerberg jí věří


Pokud jste si dosud virtuální reality nevšímali, nyní je vhodný čas to změnit. Série oznámení na veletrhu Mobile World Cogress (MWC) v Barceloně ohledně investic a podpory v oblasti virtuální reality se týká i těch největších hráčů v oblasti elektroniky a smartphonů.

Je příliš brzy na to říci, zda nové kamery, chytré telefony, chytré brýle a sociální média jsou dostatečné k tomu, aby se VR proměnila z hračky na plnohodnotný nástroj byznysu, ale rozhodně jde o dosud nejvážnější pokus.

Na jednom konci stojí kamery s 360 stupňovým rozhledem od Samsung Electronics a LG Electronics. Obě jsou zcela klíčové pro virtuální realitu – umožní vytvořit kompletní snímky okolí pomocí jedné kamerky a navíc jednoduše.

Software ve smartphonech od obou společnosti učiní snažším natočit a sdílet 360 stupňové snímky a LG již brzy vypustí vlastní virtuální helmu, jako konkurenci k Samsung Gear VR přístroji.

Co se týče online služeb, Facebook a Youtube začaly podporovat video s 360 stupňovým rozhledem, což dalo uživatelům snadnou cestu k distribuci svých záběrů.

Pro Facebook je to dokonce pouze začátek. V Barceloně mluvil CEO Facebooku Mark Zuckerberg a vyjádřil víru v to, že VR bude přístí velkou sociální platformou. Již nyní má tými pracující na nových VR aplikacích pro své stránky.

Je nadšený z VR, neboť věří, že spojí lidi takovým způsobem, jako by to nezvládla žádná jiná technologie.

„VR je platforma budoucnosti, kde každý může vytvořit a zažít cokoli, co chce,“ řekl Zuckerberg „Velmi brzy budeme žít ve světě, kde každý má tu možnost sdílet a zažívat kompletní scenerie tak, jako by v nich skutečně byl.“

Virtuální realita zachycuje záběry z alespoň dvou různých kamer a spojí je dohromady. V případě duálních kamer má každá 180 stupňovou Fisheye čočku na opačných stranách.

Spojený obrázek pak obsahuje všechny směry – jak světové strany, tak směr nahoru a dolů. Představte si daný obrázek jako kouli a sebe uvnitř ní.

S helmou virtuální reality se můžete dívat na zachycenou scenerie tak, jako byste tam skutečně byli, zatímco na 2D obrazovce se uživatelé mohou rozhlížet pomocí kurzoru.

Zuckerberg mluvil také o zachycení prvních krůčků své nejmladší dcery pomocí virtuální reality. Takový obrázek nebo video by najednou snímal nejen kroky dcerky, ale také tváře přihlížejících.

Příchod levných VR helem odráží změny, které se na trhu postupem času objevují.

Posledních několik let byl humbuk okolo VR především v oblasti počítačových her. Na tento segment trhu se také zaměřily HTC, Sony a Oculus (který byl koupen Facebookem), které nabízí VR helmy pro hráče a které nabízí lepší obraz a zvuk a též více pohlcující zážitek. Dvě z helem ještě nemají stálou cenovku, ale HTC Vive by mělo stát 799 dolarů, tedy necelých 20 tisíc korun.

Uživatelé tak mohou zvolit ze dvou velmi odlišných cest na svém nástupu k virtuální realitě – buď jako hráč, s dražším ale velice pohlcujícím zážitkem, nebo cestou běžného uživatele.

Úvodní foto: Fotolia © Sergey Novikov










Komentáře