Oracle dokončil fúzi Sunu, zákazníci se prý nemají čeho obávat

Společnost Oracle úspěšně dokončila fúzi a stala se kompletním vlastníkem firmy Sun. Zákazníky ujišťuje, že o projekty a budoucnost Sunu, nemusejí mít strach. Některé změny se však chystají.


Starý způsob Sunu, jehož prodeje byly závislé na partnerech a resellerech, chystá Oracle proměnit v model přímé podpory a prodeje na zakázku. Oracle také plánuje širokou podporu pro nejdůležitější technologie Sunu, jako jsou UltraSparc, Solaris, Java a další. V tomto má tedy Oracle jasno. Nicméně, znatelně se sníží počet služeb nabízených Sunem a v některých směrech má již Oracle své vlastní plány.

Exdata, high-end databázový a úložný systém vyvíjený společně právě těmito firmami, je obrazem toho, co by mohlo z tohoto sloučení a spolupráce vzejít. V novém systému se podle Oraclu objeví i nové podpůrné technologie, v plánu je například použití nástrojů  „collectors“  (v překladu „sběrači“), které umožní lepší zpětnou vazbu systému a pomohou jeho dalšímu vylepšení. Do výzkumu a vývoje pak Oracle plánuje investovat přibližně 2,8 až 4,3 miliard dolarů.

Oracle chce také se svými zákazníky navázat důvěrnější vztah, než měl Sun. Dlouholetý zákazník Sunu, Daniel Grim, technologický ředitel na univerzitě v Delawaru, se k tomu vyjádřil ve smyslu, že pokud tak Oracle učiní, bude to jen ku prospěchu věci. Grim by rád viděl i lepší podporu produktu Solaris x86, v současné době prý není v podstatě žádná.

Důvěra zákazníků v Sun na tom totiž není nejlépe a zažívá problémy. Během jednoho roku se, podle IDC,  tržní podíl Sunu na světovém trhu serverů snížil o dvě procenta z 9,5 na 7,5 %.  Nyní má však Sun podporu společnosti Oracle a Larry Ellison, CEO společnosti, slibuje Sunu brzký návrat.

Analytici tak budou i nadále sledovat jak si Oracle, víceméně softwarová společnost, poradí s řízením Sunu, spíše hardwarového výrobce. „Provoz softwarové a hardwarové společnosti v jednom, podle mých  znalostí, ještě nikdy neskončil úspěchem,“ vyjádřil se k situaci Oraclu a Sunu Rob Endrle, nezávislý analytik v oblasti informačních technologií. „Pokud bych hledal někoho, kdo to dokáže, Oracle řadím do užšího výběru a na stupnici od 1 do 10, kde 10 znamená nejvyšší obtížnost, hodnotím danou situaci číslem 11,“ dodává Endrle. To jsou tedy pro Oracle poměrně černé vize, uvidíme, jak se si nastolenou situací firma poradí.











Komentáře