Salesforce blokuje převzetí LinkedInu, střet s Microsoftem vrcholí

SalesForce se snaží zablokovat prodej LinkedInu u orgánů Evropské unie. Zatímco USA, Kanada a Brazílie už prodej schválily.

Salesforce blokuje převzetí LinkedInu, střet s Microsoftem vrcholí


Microsoft vyvolal vlnu zájmu, když před nedávnem oznámil největší akvizici ve své historii. Odkoupení pracovní sociální sítě LinkedIn za 26,2 miliard je zajímavým krokem – firma nevydělává, nicméně uživatelský potenciál je obrovský. Jiná americká společnost zaměřená na cloud computing, Salesforce, se nyní snaží transakci zablokovat u Evropské unie.

Dle hlavního právníka firmy Burkeho Nortona by odkoupení Linkedinu bylo protisoutěžní praktikou. Komisařka EU pro hospodářskou soutěž, Margarethe Vestagerová, v lednu tvrdila, že se osobně zaměří na posouzení, zda je převzetí dat LinkedInu Microsoftem v souladu s hospodářskou soutěží.

„Navrhovaná akvizice LinkedInu Microsoftem ohrožuje budoucnost inovací a hospodářské soutěže,“ prohlásil ve čtvrtek Norton. „Převzetím vlastnictví unikátní databáze 450 milionů zaměstnanců z více než 250 zemí bude Microsoft schopen svým konkurentům tato data upřít, čímž získá neférovou obchodní výhodu.“

Stížnost Salesforce se však může jevit jako pouhá odveta vůči Microsoftu. Obě firmy se pokoušely LinkedIn převzít, Microsoft však ve finále učinil lepší nabídku a vyhrál. Generální ředitel Salesforce Marc Benioff od té doby na Microsoft „vyjel“ hned několikrát.

Prezident Microsoftu Brad Smith se ve své odpovědi nedržel zpátky, a pro změnu obvinil Salesforce z dominantního postavení v oblasti řízení vztahů se zákazníky (CRM).

„Dohodu již schválily Spojené státy, Kanada a Brazílie,“ řekl. „Jsme odhodláni pokračovat ve snaze přinést cenovou soutěž na CRM trh, kde je Salesforce dominantním hráčem a účtuje dnes zákazníkům vyšší ceny.“

I když EU akvizici nezablokuje, a zda se tak stane prozatím nelze předpokládat, mohla by se minimálně podívat hlouběji do podrobností smlouvy, což by převzetí zpomalilo – pravděpodobně o dlouhé měsíce. Obě zúčastněné strany by však rády převzetí dokončily ještě letos.

Přes dva roky staré partnerství Microsoftu a Salesforce na sebe nyní obě strany útočí často. Salesforce nedávno oznámil přesunutí vícero svých workloadů na cloud Amazonu, Microsoft na oplátku přesvědčil HPE k přechodu ze Salesforce na Dynamics 365.

Vzájemné střety si oba giganti vyměňují stále s větší razancí. Doufejme, že nevraživost nepřeroste v otevřené nepřátelství.

Úvodní foto: Fotolia © creative soul










Komentáře