Veletrh spotřební elektroniky IFA 2017 bude větší a rozmanitější

Více prostoru pro vystavující, nová platforma pro inovátory Next a specializovaný velký prostor určený pro výrobce komponentů: Global Markets. Veletrh IFA, největší obchodní výstava spotřební elektroniky a domácích spotřebičů na světě, se v letošním roce ještě o něco rozroste.

Veletrh spotřební elektroniky IFA 2017 bude větší a rozmanitější


Na dubnové tiskové konferenci IFA představila plány pro letošní veletrh, tradičně pořádaný na začátku září. Nejvýraznější novinkou je Global Markets, veletrh konaný souběžně s hlavní částí a určený specificky pro B2B obchodníky. Další letos nově zavedenou součástí bude IFA Next, ve které dá veletrh prostor startupům, vývojovým laboratořím a vedoucím inovátorům v oboru příležitost k představení novinek.

„Trhy domácích spotřebičů a spotřební elektroniky se postupně sbližují. IFA letos slaví desáté výročí veletrhu domácích spotřebičů a zůstává vedoucí platformou v obou odvětvích. Žádná jiná obchodní výstava nedokáže naplňovat požadavky průmyslu, prodejců, zákazníků a účastníků tak, jako IFA. Pokračující úspěch veletrhu dokazuje i zvyšující se objem objednávek – během IFA 2016 překonaly 4,6 miliard dolarů,“ popsal Hans-Joachim Kamp, ředitel dozorčí rady firmy gfu Consumer & Home Electronics, která se na pořádání veletrhu podílí.

„Finanční obrat na digitálním trhu zůstává vysoký. V roce 2017 i 2018 se očekává obrat téměř 950 miliard dolarů za celkové roční prodeje. Ať už doma nebo na cestě, chytrý telefon určuje směřování trhu. Smartphone propojuje všechny oblasti každodenního života, od televize v obývacím pokoji po myčku nebo kávovar. Internet věcí již ke spotřebiteli dorazil,“ popisuje Jürgen Boyny, globální ředitel spotřebitelské elektroniky v analytické firmy GfK Retail and Technology.

Christian Göke, generální ředitel Messe Berlin, dalšího z pořadatelů veletrhu, rovněž přinesl svůj pohled: „Věříme, že nastal čas na proměnu spotřební elektroniky. Hranice mezi spotřební elektronikou a domácími spotřebiči, digitálním a reálným světem, se stírají. Ať už jde o kuchyň, obývací pokoj nebo kancelář, počet každodenně využívaných zařízení se zvyšuje – od zábavní elektroniky v pokoji po wellness, automobilismus, mobilní zařízení, hry, služby typu internet věcí a chytré domovy až po nová odvětví, jako jsou drony a virtuální, rozšířená a smíšená realita. Dnešní spotřební elektronika vše propojuje a utváří.“

Göke dále prozradil něco o struktuře veletrhu pro letošní rok. „IFA 2017 se zaměří na značky a inovace – vytvoří novou platformu pro firmy, které vyvíjí, vyrábí a prodávají komponenty, ‘stavební cihly‘ budoucí spotřební elektroniky a domácích spotřebičů. Letos můžeme nabídnout jednotlivým firmám více prostoru než kdy dříve, přičemž vše bude na jednom místě a pečlivě organizováno.“

„Nově představujeme IFA Global Markets, protože chceme nabídnout ještě lepší podporu té části průmyslu, která podpírá vše, co děláme: úplnému dodavatelskému řetězci, od výrobců komponent po OEM a ODM výrobce a prodejce. Právě tento řetězec vytváří diverzitu v nových produktech, které nastartovávají nové trhy. Global Markets jsou specializovaný segment, soustředěný na vytvoření největší Evropské platformy pro představení produktů v elektronice,“ dodává Göke.

IFA Global Markets běží současně s hlavním veletrhem, avšak pouze čtyři dny od neděle do středy (3. – 6. září). Koná se v centru Berlína, mezi oběma veletrhy bude pro návštěvníky zajištěna přeprava.

Inovace je jedním ze základů IFA a od roku 2017 dokonce inovace získají vlastní pódium. IFA Next je určena startupům, vývojovým laboratořím, univerzitám a firmám, které chtějí představit své inovativní produkty. „IFA Next proměňuje inovace v srdce veletrhu a jde o unikátní příležitost pro návštěvníky a novináře k prohlédnutí nejnovějších inovací na jednom místě,“ popisuje výkonný ředitel IFA Jens Heithecker.

Berlínská IFA se uskuteční od 1. do 6. září.

Úvodní foto: Radan Dolejš










Komentáře