Aastra představila možnosti systému IP telefonního systému IntelliGate

25. 5. 2010

Sdílet

Díky integraci technologie Voice over IP (VoIP) nabízí systém IntelliGate možnosti pro společnosti, které požadují konsolidovat svou komunikaci a má za úkol přinést efektivnější práci s hovory, úspory nákladů za volání, a možnost přímé komunikace mezi sítěmi, vzdálenými pobočkami a domácími kancelářemi.

Řada IntelliGate IP PBX zahrnuje systémy IntelliGate 150, 300, 2025, 2045 a 2065. Tyto systémy se liší pouze v možnostech rozšíření a přepínání: od 10 do 60 nebo až do 400 telefonních čísel.  V telefonní síti lze systém IntelliGate použít až pro 600 telefonních čísel, která mohou být rozprostřena až do 40 různých lokalit. Zejména pro malé společnosti s vysokým potenciálem růstu je důležitá možnost upgradu systému IntelliGate na vyšší řadu.

Velký počet podniků má kanceláře a zaměstnance rozptýlené na mnoha pracovištích s připojením na datovou síť. Díky Voice over IP (VoIP) technologie od IntelliGate, lze takovouto sít použít k přenosu hlasu. Tento přístup centralizuje komunikaci a poskytuje všem zaměstnancům pokročilé telefonní funkce bez ohledu na jejich lokaci. Dochází k úplné integraci zaměstnanců pracujících vzdáleně nebo v terénu a k integraci poboček a regionálních kanceláří. Bez ohledu na to, zda uživatelé používají jeden telefon nebo samostatný telefonní systém, vše lze propojit v síti pomocí telefonie IP. Znamená to, že všichni zaměstnanci mají k dispozici všechny funkce, bez ohledu na to kde se nacházejí, například i v kanceláři nejmenší pobočky či dokonce v domácí kanceláři. Mezi tyto funkce patří podpora SIP protokolu, podpora používání faxu v datové síti či možnost videotelefonie ve vysokém rozlišení.

V rámci systému IntelliGate jsou k dispozici i nástroje Aastra OfficeSuite pro přehled a podporu pro správu a monitoring volání a zpráv. Kromě správce volání se jedná o funkce jako je stav nepřítomnosti, telefonní seznam, deník a další.

Vedle klasických drátových telefonů, bezdrátových DECT zařízení nebo GSM mobilních terminálů lze k systémům IntelliGate připojit také samozřejmě SIP telefony. Aastra nedávno uvedla na trh modely Aastra 6730i a Aastra 6731i, které sdílejí firmware založený na otevřených standardech, jenž je možné nalézt u všech dalších SIP telefonů řady Aastra 67xi (dříve řady 5xi). Grafické uživatelské rozhraní je dostupné také v české jazyce.

Vlastnosti nových telefonů zahrnují šestiřádkový informační displej, obousměrný (full duplex) reproduktor, interkom, paging, funkce automatických odpovědí či například podporu XML. Díky tomu jsou tyto SIP telefony přizpůsobeny pro každodenní provoz jak v prostředí malého tak velkého podniku, s využitím podnikových i domácích aplikací. Zmíněná technologie XML má umožnit využívat zákaznicky přizpůsobené služby a dosáhnout vyšší produktivity. V kombinaci s internetovým připojením dovoluje tato technologie například přístup ke zdrojům RSS zpráv přímo z displeje telefonu. XML prohlížeč navíc nabízí potenciál pro vytváření vlastních menu nebo specifických akcí pro aplikaci konferenčního manažera, či pro vytváření adresáře a dokonce i vertikálních aplikací.

V případě integrace Intelligate s komponentami systému KNX lze využívat také možností regulace teploty, nastavování intenzity světla či ovládání slunečních clon v kancelářském prostředí tzv. inteligentních budov prostřednictvím pracovního telefonu Aastra, bezdrátového terminálu či GSM telefonu a významně tak redukovat počet vypínačů a ovládacích prvků, což se má příznivě projevit na výši nákladů firem.

Našli jste v článku chybu?