Adobe uvolní AIR i pro mobilní přístroje

19. 2. 2010

Sdílet

Toto runtime prostředí bude podporovat samostatné aplikace, které vzejdou z projektu Open Screen Project, což je iniciativa zahrnující nyní již téměř 70 partnerů. V první fází se počítá s podporu platformy Android.

AIR nabízí vývojářům prostředí s množstvím funkcí pro vytváření bohatých aplikací běžících nezávisle na mobilním prohlížeči a na mnoha operačních systémech a dodávaných přes mobilní kanály a prodejny aplikací. Prostředí AIR využívá specificky mobilní funkce z přehrávače Flash Player 10.1, je optimalizované na vysoký výkon na obrazovkách mobilních přístrojů.

Společnost Adobe také oznámila, že betaverze přehrávače Flash Player 10.1 byla dána k dispozici poskytovatelům obsahu a vývojářům pro mobilní přístroje. Flash Player 10.1, který bude všeobecně dostupný v první polovině roku 2010, je podle výrobce první jednotný runtime přehrávač vyvinutý v projektu Open Screen, umožňující procházet na webu náročné aplikace, obsah a videa s vysokým rozlišením (HD) na nejrůznějších obrazovkách, včetně nových tabletů, telefonů smartphone, netbooků, smartbooků, stolních počítačů a další spotřební elektroniky.

Podle analýzy firmy Strategy Analytics z ledna 2010 se očekává, že koncem roku 2012 bude přehrávač Flash Player podporovat více než 250 miliónů smartphonů. Mezi mobilní platformy, které budou podporovat plný Flash Player, patří platformy Android, BlackBerry, Symbian OS, Palm webOS a Windows Mobile.

Podpora AIR pro mobilní zařízení zahrnuje specifickou funkčnost, kterou nabízejí mobilní operační systémy a zařízení, jako je vícedotekové ovládání, vstup gest či zjišťování polohy obrazovky. S nástroji platformy Flash a softwarem Creative Suite budou vývojáři a vydavatelé obsahu schopni vytvářet, testovat a distribuovat aplikace pro více přístrojů a operačních systémů s použitím jednoho řetězce nástrojů a sady rozhraní API nezávisle na cílové platformě. Vývojáři používající software Flash Professional CS5 plus Adobe Packager pro iPhone mohou využít kód svých aplikací pro iPhone k vytvoření stejné aplikace pro platformu Android.

Našli jste v článku chybu?