Amnesty International využívá Facebook ke zviditelnění domácího násilí

14. 3. 2009

Sdílet

Amnesty International propaguje svou kampaň o domácím násilí na Facebooku

 

Amnesty International se snaží svou kampaní docílit zvýšení povědomí o míře rozšíření domácího násilí a chce tím vyvinout větší tlak na úřady sociálního zabezpečení, aby poskytovaly vyšší ochranu obětem domácího násilí. Podle organizace jsou dosavadní opatření naprosto nedostačující. Kampaň s názvem 1:10 se snažila oslovit své příznivce a přesvědčit je, aby během jejího trvání v 1:10 odpoledne na účtech společenských sítí změnili svůj status na oficiální slogan kampaně.

Ten zní takto: „Každý rok, 1 z 10 žen ve Velké Británii (a nejen zde) je znásilněna či se stane obětí jiného typu násilí.“ Lidé jsou též žádáni, aby změnili svůj avatar nebo profilovou fotku na logo kampaně či samotné organizace Amnesty International.

 

Komentář:

Tato kampaň skrze společenské sítě jen dokazuje jejich stále rostoucí vliv napříč různými odvětvími a sociálními vrstvami. Bude zajímavé sledovat, zda se například Facebook brzy nestane novým typem masmédia s rozhodujícím vlivem na veřejné mínění. 

 

Našli jste v článku chybu?