Reklamy iAd podle zástupců Applu spojují emoce televizní reklamy s interaktivitou internetové reklamy. Síť iAd odstartuje s mobilními kampaněmi takových značek jako AT&T, Best Buy, Campbell Soup Company, Chanel, Citi, DirecTV, GEICO, GE, JCPenney, Liberty Mutual Group, Nissan, Sears, State Farm, Target, Turner Broadcasting System, Unilever a The Walt Disney Studios. Apple má údajně na zbytek roku 2010 nasmlouvanou inzerci v hodnotě přesahující 60 miliónů dolarů, což má představovat téměř 50 % celkových předpokládaných výdajů za mobilní reklamu v USA ve druhém pololetí roku 2010.
Platforma iAd, která je zabudována do systému iOS 4, umožňuje uživatelům prezentovat reklamu přímo v aplikaci, zatímco sledují video, hrají hru nebo si prostřednictvím reklamy kupují aplikaci či jiný obsah z iTunes.
Vývojáři, kteří se připojí k síti iAd Network, mohou do svých aplikací začlenit širokou řadu formátů inzerce. Reklamy bude prodávat a obsluhovat společnost Apple a vývojáři budou z výnosu reklam iAd dostávat v oboru obvyklých 60 %. Jejich podíl bude vyplácen prostřednictvím služby iTunes Connect. Reklamy iAd vyžadují iOS 4, který bude jako bezplatná aktualizace softwaru k dispozici zákazníkům přístrojů iPhone a iPod touch prostřednictvím aplikace iTunes 9.2 nebo novější. iOS 4 bude fungovat v přístrojích iPhone 3G, iPhone 3GS, iPhone 4 a v přístrojích iPod touch druhé a třetí generace (modely z konce roku 2009 s 32 GB nebo 64 GB).