Apple získal ochrannou známku na design svého obchodu

2. 2. 2013

Sdílet

Apple o udělení ochranné známky požádal před dvěma lety. Známka pokrývá design a rozložení celého obchodu včetně detailů jakými jsou zapuštěné osvětlení, velký skleněný vstup nebo nosné skříně na stěnách. Uvnitř návrhu obchodu je pak přesně dané rozložení velkých stolů v řadě za sebou. Nutno dodat, že americký patentový úřad Apple ochrannou známku v minulosti již dvakrát zamítl s tím, že Apple Store se od ostatních kamenných obchodů neodlišuje dostatečným způsobem. Apple si však trval na svém a dodávalo další a další podklady a kresby, až byl nakonec nyní certifikát vydán.

Jak podotýká server Wired, Apple není první technologickou firmou, která na design svého kamenného obchodu obdržela ochrannou známku - v roce 2011 americký patentový úřad udělil známku i pro kamenné obchody Microsoftu. Apple se údajně snaží díky ochranné známce bránit proti podvodníkům, kteří například v Číně vytvořili přesnou kopii Apple Store a klamali tak zákazníky. Otázkou však je, zda čínské plagiátory bude ochranná známka Apple udělená ve Spojených státech vůbec zajímat.

 

Zdroj: Techspot

Našli jste v článku chybu?