„Architektura“ elektrické mobility: Audi e-tron Sportback concept

19. 4. 2017

Sdílet

 

 

 Audi e-tron Sportback je pro Audi další důležitou etapou na cestě k elektrické mobilitě. Rupert Stadler, předseda představenstva společnosti AUDI AG, potvrzuje: „V roce 2018 začneme vyrábět Audi e-tron – první elektromobil ve svém segmentu, který je vhodný pro každodenní provoz. S dojezdem více než 500 kilometrů. A již v roce 2019 bude následovat emocionální varianta kupé v podobě sériové verze studie Audi e-tron Sportback.“

Světlý interiér studie Audi e-tron Sportback concept vychází z designérského principu přehledné funkčnosti s minimalizovaným počtem ovládacích prvků. Velkoplošné dotykové displeje pod centrálním displejem, na středové konzole a ve výplních dveří, slouží k informování a interakci se systémy vozidla.

Inovaci, která je viditelná ve dne i v noci, nabízí osvětlovací technika koncepčního vozu. Digitálně řízené jednotky Matrix LED ve světlometech na přídi a zádi poskytují světelný výkon. Miniaturní projektory Digital Matrix vytvářejí na asfaltu znaky, jimiž vozidlo komunikuje s okolím. Světlo tak plní funkci mnohostranného, komunikačního kanálu. Značka se čtyřmi kruhy zavedla do výroby jako první na světě světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce a také pomohla k úspěchu technice Matrix LED, laserovým světlometům a technologii OLED.

Jako oči na tváři fungují na obou stranách studie úzké svíticí pásy s funkcí denního svícení, umístěné pod úrovní kapoty motoru. Pomocí kombinace diod LED, ploch tvořených mikrozrcadly, a komplexního řízení je možné realizovat četné animované pohyby a charakteristické světelné designy. Při spuštění vozu e-tron Sportback, i při otevření jeho dveří, vytvoří systém uvítací vizuální signály prostřednictvím segmentů, které lze individuálně aktivovat.

Pod světlomety pro denní svícení jsou na levé a pravé straně masky chladiče Singleframe dvě velkoplošné světelné plochy. Na každé z nich je prostorově uspořádáno 250 diod LED. Z toho vyplývá velký počet možností k vytváření pozoruhodných grafických zobrazení a také konkrétních komunikačních znaků – dokonce i v pohybu.

E-tron Sportback používá konfiguraci poháněcího ústrojí, která nalezne uplatnění také v budoucích sériově vyráběných vozech Audi se zcela elektrickým pohonem. Jeden elektromotor na přední nápravě a dva elektromotory na zadní nápravě pohánějí všechna kola. Kupé je tak typické quattro. Odpovídající dynamiku zaručuje nejvyšší výkon 320 kW – krátkodobě dokonce 370 kW. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 4,5 sekundy. S energetickou kapacitou akumulátorů 95 kWh činí dojezd v kombinovaném cyklu EU více než 500 kilometrů.

Kapalinou chlazené lithium-iontové akumulátory koncepční studie jsou, stejně jako u studie e-tron quattro concept, uloženy mezi nápravami pod podlahou prostoru pro cestující. Toto umístění zaručuje nízké těžiště a vyvážené rozložení hmotnosti 52:48 (vpředu/vzadu). Akumulátory mohou být nabíjeny systémem kombinovaného nabíjení CCS (Combined Charging System) se dvěma zásuvkami pro střídavý (AC) a stejnosměrný (DC) proud.

Našli jste v článku chybu?