Atlas.cz se oblékl do nového hávu
Doba slávy internetového portálu Atlas.cz je již dávno pryč, avšak jeho nový vlastník Centrum Holdings v něm stále vidí potenciál na přílákání mnoha uživatelů. Rozhodl se proto investovat do změny jeho designu, který spočívá ve výrazném zjednodušení prostředí stránek Atlas.cz. Centrum Holdings tak chce zároveň provozovat dva odlišné webové portály, z nichž každý bude zaměřen na jiný typ uživatelů. „Internet se stále rozrůstá o nové služby a funkce, které mnoho lidí intenzivně využívá. Rostou tím sice jeho možnosti, ale pro řadu uživatelů se některé stránky stávají příliš komplikované. Proto jsme se rozhodli vést Atlas.cz k jednoduchosti a uživatelské přívětivosti, zatímco Centrum.cz k otevřené koncepci, která umožňuje individuální nastavení portálu,“ komentoval podle ČTK změnu designu Atlas.cz Tomáš Búřil, obchodní a marketingový ředitel Centrum Holdings.
Dříve se mluvilo dokonce o zrušení portálu Atlas.cz a přesměrování jeho uživatelů na úspěšnější Centrum.cz, nakonec bylo ale rozhodnuto jinak. Přesto je třeba podotknout, že i nyní je silně znát, že zmíněné portály vlastní stejná společnost, jelikož de facto všechny zprávy zveřejněné na Atlasu jsou původem z Aktuálně.cz, zpravodajské části Centrum.cz, a po kliknutí na zprávu tam budou uživatelé Atlasu přesměrováni.
Nový design je výrazně jednodušší, vypadá skoro až jako vyloženě tvořený pro malé děti. Přílišná jednoduchost nemusí být ale rozhodně na škodu, jelikož trend proměny internetových stránek v posledních dvou letech, a také příchod uživatelsky velmi přívětivého prohlížeče Google Chrome, ukazuje, že právě to mnozí uživatelé vyhledávají.