Aplikace, kterou lze ovládat z chytrých hodinek, bude představena na veletrhu CES v lednu příštího roku. I když automobily již v současné době zvládnou samy zaparkovat, jakmile jim najdete místo, BMW Remote Valet Parking Assistant myslí i na předchozí krok, tedy hledání místa. Funkce byla integrována do elektrického vozu BMW i3 a ke svému chodu využívá laserové senzory s digitálními plány několikapatrových garáží. Řidič může jednoduše vylézt z auta a aktivovat parkovacího asistenta na chytrých hodinkách. Vůz následně díky senzorům sám najde volné místo, zaparkuje na něm a uzamkne se.
Poté automobil umí také sám vyjet z garáže. Jak Remote Valet Parking Assistant funguje v reálu, ukáže BMW přímo na veletrhu CES. Podle mluvčí BMW zde společnost bude demonstrovat technologii, která by měla být běžně dostupná v roce 2020. Zatím se ví pouze to, že BMW laserovými senzory nahradilo GPS, které není v několikapodlažních garážích příliš přesné. Senzory, které mají 360stupňové pozorovací úhly, mohou být také využity k tomu, aby se řidič při špatné viditelnosti vyhnul špatně osvětleným objektům. Pokud například vůz příliš rychle zamíří směrem do zdi či sloupu, automobil se sám zabrzdí.
Zdroj: IDG News Service