Biometrické ověření totožnosti při spárování účtu zavedla Air Bank. Její klienti už si ke spárování účtu s mobilním bankovnictvím nemusejí pamatovat žádné přístupové údaje. Nově jim k tomu postačí vlastní obličej. Mobilní aplikace My Air totiž podle fotografie z občanského průkazu nebo selfie rozpozná jejich tvář.
„Nová technologie klientům usnadní spárování jejich účtu s mobilní aplikací i v situacích, kdy třeba mění starý telefon za nový anebo když si aplikaci z telefonu smažou, ale později ji budou chtít znovu používat. Díky rozpoznání obličeje jim tak odpadnou starosti s překlepy nebo zjišťováním zapomenutých přístupových údajů do internetového bankovnictví, bez kterých se v takových případech dosud neobešli. Zároveň tím také přidáváme další způsob obrany proti podvodníkům, kteří se snaží z lidí různými triky vylákat přihlašovací údaje do jejich bankovnictví,“ vysvětluje Filip Zavřel, vedoucí oddělení Každodenní služby Air Bank.
Díky biometrické technologii nemají klienti možnost, byť jen nevědomky, vyzradit své přístupové údaje do bankovnictví, protože kromě vlastního obličeje a ověření telefonního čísla žádné další údaje nepotřebují. Stačí, aby si v aplikaci My Air vyfotili a uložili selfie.
Využíváte už ve firmě autonomní agenty postavené na bázi umělé inteligence?
Umělá inteligence jejich fotografii při pozdějším párování účtu s aplikací použije jako vzor pro porovnání biometrických znaků obličeje a totožnost klienta bezpečně ověří. Pokud klienti možnost pořízení selfie nevyužijí, aplikace může jejich totožnost ověřit také pomocí fotografie z občanského průkazu, uloženého v databázi banky.
Svůj účet si s mobilním bankovnictvím páruje v průměru padesát tisíc klientů Air Bank měsíčně.