BlackBerry chce proniknout na rozvojové trhy

22. 12. 2013

Sdílet

Vypadá to, že pád BlackBerry se jen tak nezastaví. Kanadská společnost, jejíž telefony ještě před pár lety využívaly desítky milionů lidí po celém světě přiznala za třetí čtvrtletí tohoto roku ztrátu ve výši 4,4 miliardy dolarů a pokles příjmů o 56 % na 1,19 miliardy dolarů (to vše po masivním propouštění, odpisech majetku a restrukturalizaci). Celkem firma za uplynulé tři měsíce prodala 1,9 milionu kusů smartphonů, přičemž většina z nich byla starší zařízení řady BlackBerry 7. Ještě v druhém čtvrtletí tohoto roku společnost prodala 3,7 milionu kusů telefonů.


Firma se však nehodlá jen tak vzdát. Poté, co odešel šéf Thorsten Heins a vyměněna byla i většina vrcholových manažerů, se nyní změnilo i zaměření společnosti. BlackBerry je jasné, že se na trhu s high-endovými chytrými telefony nejspíše již neprosadí, a tak více investuje do své softwarové divize a vývoje levných telefonů, které chce prodávat na rozvojových trzích. Na ty by se BlackBerry mělo dostat díky nově uzavřenému pětiletému partnerství se společnostní Foxconn.

 

Zdroj: Techspot

Našli jste v článku chybu?