Hlavní navigace

Blesk zasáhl datová centra Amazonu a na několik hodin je vyřadil z provozu

11. 8. 2011

Sdílet

Zásah blesku způsobil výpadek datové služby společnosti Amazon, situaci dokonce nezachránily ani záložní generátory, jež byly bleskem ovlivněny taktéž. Ačkoliv jsou datová centra budována tak, aby byla schopná odolat jakémukoliv krizovému scénáři a zajistila spolehlivost manipulace s daty, z nedělní události je patrné, že zkrátka ani na cloudové služby se nelze stoprocentně spoléhat.

Sami představitelé společnosti Amazon tvrdí: "Za normálních okolností se v případě poruchy transformátoru o dodávku energie starají záložní generátory. Výkyvy elektrického napětí způsobené úderem blesku byly však natolik výrazné, že vyřadily z provozu rovněž řídící jednotku zajišťující fázovou synchronizaci generátorů. Elektrické zdroje musí být fázově synchronizované před tím, než mohou začít dodávat do sítě energii, a v tomto případě museli technici generátory zprovoznit manuálně."

Jinými slovy úder blesku byl natolik silný, že vyřadil transformátor současně s řídící jednotkou ovládající záložní generátory. Amazon aktuálně opět zprovozňuje služby a obnovuje data, nicméně tento proces trvá déle, než společnost očekávala. Amazon musel dokonce navýšit serverovou kapacitu, aby zvládl přetížení služby. Z významných IT společností nebyl živelnou pohromou postižen pouze Amazon, z provozu bylo vyřazeno rovněž datové centrum společnosti Microsoft.

Jaké tedy plyne z celé situace ponaučení? Pakliže se rozhodujete využívat cloudové služby pro vlastní podnik, měli byste umět zodpovědět otázku, "Co se stane s mojí firmou v případě selhání cloudových datových služeb?" Nejbezpečnějším řešením je spolehnout se kromě internetových úložišť rovněž na svá vlastní fyzická záložní řešení, či využívat cloudové služby několika různých společností současně.

 

Úvodní foto: © James Thew - Fotolia.com

Našli jste v článku chybu?