Bohemia Interactive zpět v ČR
Společnost Bohemia Interactive se proslavila v roce 2001 vydáním akční hry Operation Flashpoint. Ta fungovala na grafickém enginu Real Virtuality, na kterém bratři Španělové, zakladatelé Bohemia Interactive Studio, pracovali už od roku 1997. Dnes Bohemia Interactive vyvíjí již třetí generaci tohoto enginu, na němž poběží i další verze armádního Virtual Battlespace.
„Virtual Battlespace 2 si užívá celosvětové popularity. Pracuje s ním celá řada organizací včetně armád Spojených států nebo Spojeného království. Od června letošního roku jej ke svým společným cvičením nasadí dokonce i NATO. To všechno pro nás znamená spoustu další práce ve vývoji,“ vysvětluje Peter Morrison ze společnosti Bohemia Interactive.
„V současné době se naši vývojáři intenzivně zaměřují kupříkladu na to, aby do Virtual Battlespace zapracovali modul pro realistický výcvik obrany proti improvizovaným výbušným zařízením (IED). To byl také jeden z klíčových požadavků NATO, které chce využívat naši počítačovou hru pro přípravu vojáků na mise v Afghánistánu a Iráku,“ pokračuje Peter Morrison.
V novém vývojovém centru v pražských Dejvicích se tak otevírají další místa pro špičkové programátory. Virtual Battlespace využívají k výcviku vojenské organizace celého světa včetně americké armády nebo NATO.
„Na Virtual Battlespace až do začátku letošního roku Bohemia Interactive pracovala především ve svém australském studiu. Jsme velmi rádi, že je můžeme přivítat zpátky u nás,“ říká Alexandra Rudyšarová, pověřená generální ředitelka agentury CzechInvest. „Vývojáři softwaru v současné době tvoří nejpočetnější skupinu nových investorů v České republice. Jen za uplynulý rok jich na mapě ČR s přispěním CzechInvestu přibylo dalších 43.“