Cena akcií BP během posledních týdnů téměř neustále klesá, díky čemuž se hodnota celé firmy na trhu propadla ze 122 miliard liber na zhruba 70 miliard a v očích veřejnosti získává tato společnost výrazně negativní obraz. Pravděpodobně z tohoto důvodu se rozhodla intenzivně využít inzerce v největších internetových vyhledávačích jako je Google, Yahoo a Bing od Microsoftu.
Díky tomu se při hledání anglických výrazů, týkajících se ropné skvrny, na prvním místě zobrazují odkazy na stránky BP, kde se čtenář dozví, jak společnost svědomitě a intenzivně pomáhá při řešení katastrofy. Mluvčí BP Tony Odone pro americkou televizi ABC News tento krok obhajoval slovy, že účelem inzerce je pomoci lidem najít informace o katastrofě a zefektivnit organizování dobrovolníků. Někteří komentátoři ovšem tento krok považují za nevkusnou manipulaci výsledky vyhledávání. Podle analytiků stojí BP tato internetová inzerce 10 000 dolarů denně, což je pro tuto firmu zanedbatelná cena za zlepšení jejího image. Jak je vidět, může mít boj proti ropné skvrně mnoho podob, otázka je, zda by utracené peníze za reklamu neměla BP investovat raději do zintenzivnění prací na zastavení úniku ropy, neboť rozměry havárie již pomalu nabírají apokalyptických měřítek a uspokojivé vyřešení situace je stále v nedohlednu.