Chamath Palihapitiya, bývalý viceprezident Facebooku pro uživatelský růst, řekl při rozhovoru na Stanford Graduate School of Business, že cítí „obrovskou vinu“ za svou roli, v níž pomáhal Facebooku stát se tím, co je dnes.
Palihapitiya přiznává, že tvůrci rané verze Facebooku tak trochu tušili, že by se mohlo stát něco špatného, ale jejich definice tohoto „špatného“ se od současného vývoje věcí lišila. Podle Palihapitiyi jsme nyní doslova v bodu, kdy víme, že lidé z Facebooku vytvořili nástroje, které z fungování společnosti vydělují sociální strukturu. Lidi musejí šlápnout na brzdu, říká.
Spoluzakladatel Napsteru Sean Parker, zakládající prezident Facebooku, něco podobného vyjadřoval počátkem listopadu. Parker řekl, že sociální média doslova mění vaše vztahy se společností a se sebou navzájem, a dodal, že pravděpodobně mají i negativní vliv na produktivitu. „Jen Bůh ví, co dělají s mozky našich dětí,“ dodal.
Antonio Garcia-Martinez, bývalý produktový manažer Facebooku, v květnu řekl, že společnost lže o své schopnosti ovlivňovat uživatele na základě dat, která od nich vysbírá.
Palihapitiya řekl, že věří tomu, že Facebook má také pozitivní vliv na konání dobra ve světě, ale že se rozhodl vzít peníze, které [od něj] dostal zaplacené, a vložit je do iniciativ zaměřujících se na strukturální změny, jež může kontrolovat.
Zdroj: Techspot.com