Digitální tisk umožňuje nakladatelům pružně reagovat na poptávku po příslušné publikaci a řeší komplikace i zbytečné náklady se skladováním knih, které se oproti očekávání neprodávají tak dobře, či naopak s jejich případným dotiskem. Finální produkt se tak může dostat přímo k zákazníkovi bez potřeby distributora a jeho výroba je tedy rychlejší i efektivnější.
„V západní Evropě již vidíme příklady, kdy kniha objednaná přes e-shop se začíná tisknout, až když si ji zákazník koupí. E-shop potom knihu vyrobí v požadovaném nákladu a v rámci hodin od objednání ji expeduje koncovému zákazníkovi,“ říká Michal Toman, produktový manažer společnosti Canon CZ.
Digitální tisk má být kvalitou i použitelnými médii srovnatelný s tradičními ofsetovými stroji a v rámci produkčních linek, doplněných dokončovacími systémy, dokáží vytvořit šitou vazbu s měkkými i tvrdými deskami. Lze ji uplatnit nejen u knih, ale také u barevných letáků i časopisů.
„Zároveň umí – třeba při tisku novin – díky možnostem plné personalizace tiskoviny snadno pracovat například s mikrooblastmi a rozšířenou realitou. U jednoho novinového titulu tak umožňují mnoho různých mutací,“ podotýká Martin Křikava, produktový manažer firmy Canon CZ.
„Není to ale tak, že digitál jednou zcela převezme veškerý tisk. Obě technologie vedle sebe budou nadále koexistovat, jen každá z nich najde podle typu a objemu tištěných aplikací své optimální uplatnění,“ dodává Martin Křikava.