Populární české weby Centrum.cz a Atlas.cz provozované společností Centrum Holdings v posledních dvou dnech zpěnily krev v žilách nejednoho uživatele. Od neděle až do pondělních odpoledních hodin se uživatelé nemohli přes webové rozhraní přihlásit ke svým e-mailovým schránkám. Tým serveru Centerum.cz na svém blogu sdělil, že je příčinou výpadku vážná chyba hardwaru v datacentrech, nicméně slíbili, že uživatelé o žádné již přijaté či nově příchozí e-maily nepřijdou.
„Naši technici intenzivně pracují na odstranění vzniklých potíží. Jakmile bude problém vyřešen, bude vaše schránka opět v běžném režimu. Ujišťujeme vás, že nedojde ke ztrátě zpráv nebo nastavení. Přístup do schránky přes protokoly IMAP a nebo POP 3 je funkční. Můžete využít našeho poštovního programu pro Windows,“ uvedl tým serveru Centrum.cz na svém blogu v nedělních odpoledních hodinách. Uživatelé si přesto stěžovali, že se ke svým schránkám nemohou dostat ani přes e-mailového klienta.
Výpadek pokračoval celé pondělní dopoledne, až před třetí hodinou odpolední se na blogu objevila informace, že se závady podařilo odstranit. „Nyní postupně nabíhají emailové schránky do běžného režimu. Stále platí, že všechny zprávy budou zpětně doručeny do vašich schránek a nedošlo k žádné ztrátě dat nebo nastavení.“
Ačkoliv Centrum.cz i Atlas.cz provozují e-mailové schránky bezplatně, neobešel se celý incident bez vlny rozhořčených komentářů ze strany uživatelů vyhrožujících přechodem na konkurenční služby a dokonce žalobami. Postižení uživatelé navíc kritizovali fakt, že vedení Centrum.cz aktualizovalo svůj blog pouze velmi zřídka a majitelé schránek tak neměli přehled o tom, v jakém je aktuálně e-mailová služba stavu.
Na obou webech se nyní na titulní stránce zobrazuje zelený pruh s omluvou uživatelům a odkazem na výše zmíněný blog.
Zdroj: Mail.blog.centrum.cz