Společnost Microsoft spustila českou verzi centra pomoci Fix it. Jedná se o automatizované řešení, které umožňuje diagnostikovat a vyřešit nejběžnější problémové situace uživatelů u produktů Microsoftu. Těm stačí vybrat konkrétní produkt, s nímž potřebují pomoci, a oblast, s kterou mají problémy. Následně už jen spustí řešení.
První verze Fix it byla spuštěna před přibližně dvěma lety. Dnes obsahuje 448 malých prográmků odstraňujících příčiny problémů, jejichž služeb již využilo přes 150 milionů uživatelů, a to údajně s 90procentní úspěšností. Centrum pomoci Fix it navíc obsahuje 18 přednastavených řešení, která umožňují automaticky detekovat a odstranit přes 110 hlavních problémů. Těch dosud využilo přes 260 milionů uživatelů se 7oprocentní úspěšností odstranění problému.
Řešení Fix it je součástí stránek podpory produktů společnosti Microsoft. Vyzkoušet si jej můžete na tomto odkazu: http://support.microsoft.com/fixit/cs. Firmy a organizace mohou využívat i platformu Windows Troubleshooting, která umožňuje odstraňovat běžné problémy na jejich počítačích a tím významně snižovat náklady na podporu. Více informací o jejím využití naleznete na stránkách MSDN: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd323706(v=VS.85).aspx. Tuto platformu na řešení problémů používají i někteří výrobci počítačů, například Dell, HP, Lenovo a Fujitsu.