Soutěž byla v roce 2009 v mnohém odlišná a inovativní. Galavečeru předcházela celodenní konference o internetovém prodeji a marketingu, na které vystoupili vítězové minulých ročníků Internet Effectiveness Awards. Konference se zúčastnilo přes 150 obchodních a marketingových manažerů. Držitelé cen ukázali konkrétní případové studie úspěšných způsobů up-sellingu, nových forem online marketingu, způsobů, jak inzerovat v sociálních a komunitních sítích, jak využít kreativu jako efektivní nástroj prodeje. Konference zaujala zcela novým, uvolněným, formátem s vtipnými vstupy moderátorů, jingly a neformálními rozhovory s přednášejícími. Návštěvníci hodnotili pozitivně formu, obsah, netradiční prostory i organizační zajištění konference. Asociace.BIZ nyní připravuje zpřístupnění nejzajímavějšího obsahu formou placeného videozáznamu.
Na odbornou konferenci navázal „magický“ galavečer s podtitulem „Krize je jen iluze, efektivita je pravé kouzlo“. V kouzelnické atmosféře, vydatně podporované triky českého mistra mikromagie Petra Kasnara, proběhlo vyhlášení a předání cen Internet Effectiveness Awards 2009. Moderátorské duo Michaely Salačové a Petra Kasnara postupně uvedlo na pódium vítěze všech kategorií, pověstnými třešničkami na dortu byly ceny Grand Prix a Cena za největší osobní přispění rozvoji českého internetu, vyhlášené na samotném konci galavečera.
Popisy vítězných řešení, jejich dosažené úspěchy a použité strategie naleznete zveřejněné na webu www.iea.cz.