Do nedávné doby patřily mezi hlavní faktory, které spotřebitelům bránily chopit se hledání výhodné koupě kdekoli na světě – koupě, kterou by jinak ve své zemi pořídit nemohli – tyto důvody: a) jazykovou bariéru uvádí asi pětina respondentů (21,9 %), b) obavy, zda jejich platba bude či nebude bezpečná, zmiňuje 26,5 % lidí a c) nejistotu, zda jimi očekávaná věc bude skutečně doručena cítí 25,2 % dotázaných.
S uvedením Mezinárodního obchodního portálu (International Market) ze strany společnosti eBay všechny některé ze zmíněných obtíží pominou, protože uživatelé nyní mohou používat stránky eIM v češtině a budou mít k dispozici podporu zákaznických služeb v místním jazyce. A nadto – díky provádění online plateb pomocí PayPal, jehož používání je bezplatné, spotřebitelé získají údajně i záruku vrácení peněz v případě, že zboží nebude doručeno nebo se bude zásadně lišit od toho, jak bylo popsáno.
Charakteristiky eIM (elektronického mezinárodního obchodního portálu):
· Procesy registrace, přihlašování (Sign-In) a „Můj eBay“ (My eBay) jsou lokalizovány do českého jazyka
· Vícejazyčné vyhledávání nabízených položek
· Plně lokalizovaná stránka pro každou zemi
· Všechny položky procházejí předvýběrem, zda je možné je do dané země dodat
· Lokalizovaná zákaznická podpora
· Převodník měn usnadňuje orientaci v cenách včetně nákladů na zaslání