České Radiokomunikace (ČRa) přinášejí na své platformě Media Cloud nové možnosti provozování HbbTV služeb, a to včetně internetové formy reklamy. Ta umožňuje další propojení klasického televizního obsahu s internetem při využití shodných reklamních formátů, které jsou známé z online médií.
ČRa mají k dispozici konkrétní výsledky testování, které probíhalo v několika fázích v letošním roce. To se věnovalo výkonnostním parametrům HbbTV reklamy a potvrdilo její násobně vyšší účinnost. Zadavatelům reklamy se prostřednictvím HbbTV otevírají nové možnosti prezentace, televizním stanicím další příležitosti k nové oblasti výnosů z internetové reklamy.
V Česku je nyní zhruba 738 tisíc připojených HbbTV zařízení, která přijímají signál přes terestrické vysílání. Do roku 2020 vzroste jejich počet téměř čtyřikrát.
HbbTV je další příležitostí pro provozovatele televizního vysílání, jak si rozšířit zdroj svých příjmů. České Radiokomunikace realizovaly v loňském roce řešení HbbTV pro televizní stanici Óčko a letos spolupracují na přípravě projektu technického řešení HbbTV pro televizi Prima.
Televizní stanice mohou prostřednictvím HbbTV vícekrát monetizovat svůj vlastní obsah, udrží diváka déle u obrazovky nabídkou interaktivního obsahu a především mohou nabídnout nové reklamní formáty, které jsou dosud dostupné pouze na internetu. Úspěšnost HbbTV potvrzují zahraniční zkušenosti, především z Německa.
Podle testovacího měření Českých Radiokomunikací je nyní v Česku 738 000 připojených HbbTV zařízení, která přijímají TV signál přes terestrické vysílání. Nejvíce, téměř 180 000, je jich v Praze a Středočeském kraji, nejméně, necelých 20 tisíc, v Karlovarském kraji. Celkový počet rychle roste a České Radiokomunikace odhadují, že na konci roku 2020 bude v Česku 3,6 milionu domácností s alespoň jednou HbbTV, z toho 2,44 milionu bude aktivně připojených k internetu.