Hlavní navigace

Český Google letos nejčastěji vyhledával Prahu a radil, jak okouzlit Francouzku

3. 12. 2010

Sdílet

Na začátek se pojďme podívat na trendy ve vyhledávání roku 2010, které charakterizují dotazy, o které se v průběhu roku nejvíce zvýšil zájem ve srovnání s rokem loňským. Letošním hitem číslo jedna se stalo přihlášení na Facebook. Zájem však byl i o další technologické novinky, a tak se hned na třetím místě tohoto žebříčku objevil Apple iPad. Třetí místo si vysloužil rodinný film Jana Svěrák - Kuky se vrací. V první desítce ale nemohly chybět ani  smartphony společnosti Nokia a informace o komunálních volbách, zimních olympijských hrách ve Vancouveru či online hrách.

Co se absolutního pořadí týče, žebříček nejhledanějších pojmů za rok 2010 se od toho loňského příliš neliší. Polovina dotazů dosáhla dokonce i na stejnou příčku, což naznačuje stejně vysokou úroveň zájmu. Jedná se o dotazy TV, YouTube, hry, práce a mapy. Facebook se posunul o pět příček směrem nahoru a MP3 soubory překvapivě klesly z první příčky na pozici bronzovou. Absolutním vítězem se poněkud překvapivě stalo hlavní město Praha, což může být výsledkem kampaně Czech Tourismu „All you need is Prague“. Přibyly i firmy z telekomunikačního sektoru jako Nokia a O2.

V tématických žebříčcích letos mezi celosvětovými celebritami zazářil teenagerský zpěvák Justin Bieber, který na YouTube porazil i takovou hvězdu, jakou je Lady Gaga. Čtvrtým místem se může pochlubit hvězda české reklamy mobilního operátora - Chuck Norris. Mezi českými celebritami byl největší zájem o Vladimíra Dlouhého, superstar Anetu Langerovou a moderátora Leoše Mareše. Z kategorie dotazů s „jak“ je vidět, že muži často hledají návody, jak uspět u žen. Celkovým vítězem této kategorie se stal kýžený návod „jak okouzlit francouzsku“ -  ano, včetně této pravopisné chyby. Letošní volební rok se odrazil i na zájmu o to „jak volit“, zmírnění ekonomické krize pak rozproudilo vyhledávání pojmu „jak investovat“. Lidé se také zajímali o to, jak se učit nebo jak přestat kouřit.

Podrobnější informace spolu s kompletními žebříčky naleznete v tiskovém centru společnosti Google v sekci Zeitgeist.

Našli jste v článku chybu?