Český Lifeliqe digitalizuje čínské školy

1. 12. 2022

Sdílet

Lifeliqe má úspěch se svým výukovým softwarem pro rozšířenou (AR) a virtuální (VR) realitu a 3D modely. V Číně spojil síly s tamní firmou General Plan Menco (GP Menco). Společným projektem je nově založená společnost Joint Venture (JV), se sídlem v Šanghaji.

GP Menco dodává hardware – řešení v podobě oboustranných monitorů umožňujících holografické zobrazení. Do nich Lifeliqe nahrává software v podobě 3D modelů. Ten se v monitoru zobrazuje jako hologram a student nebo učitel jej ovládá dotykem prstu. Řešení se hodí zejména pro výuku přírodních věd, jako je biologie, fyzika či chemie.

„Od vzájemné spolupráce si slibujeme, že naše projekty budou mít pozitivní dopad na čínské školství. Věříme, že naše společné řešení učiní vzdělávání v Číně přístupnějším a poutavějším pro všechny,“ říká Yang Daping, ředitel a spolumajitel společnosti GP Menco.

Do projektu jsou v první fázi zapojeny stovky škol v Šanghaji a jejím okolí. „Budoucnost vzdělávání je v IT technologiích a jsme rádi, že se díky podpoře skupiny Creditas můžeme v této sféře dále rozvíjet. Spolupracujeme v Číně se silnými partnery – např. největším mobilním operátorem na světě – společností China Mobile,“ vysvětluje ředitel české pobočky Lifeliqe Matouš Tlapák.

Využíváte už ve firmě autonomní agenty postavené na bázi umělé inteligence?

Druhou fází projektu jsou „holoverse“ laboratoře. Lifeliqe aktuálně tvoří a testuje 3D software pro demonstraci pokusů v rámci hodin chemie a fyziky.

„Holoverse je takový náš interní pojem pro vzdělávací metaverse. Neuzavírá lidi do brýlí virtuální reality, ale umožňuje spolupráci na displejích s holografickým zobrazením.,“ popisuje Matouš Tlapák. První reálné nasazení laboratoří v čínských školách plánuje český startup v první polovině příštího roku.

Čína je už druhým globálním trhem, na který Lifeliqe proniká. Boduje v USA, kde prostřednictvím projektu SANDI získal grant ve výši tří milionu dolarů a pomáhá státu Nevada bojovat s nezaměstnaností prostřednictvím virtuálních rekvalifikačních kurzů.

Našli jste v článku chybu?