Chytré auto už umí odesílat SOS zprávy, na podzim zvládne i Wi-Fi

14. 6. 2017

Sdílet

„Když jsme v prosinci loňského roku Chytré auto spustili, slíbili jsme zákazníkům, že ho budeme průběžně vylepšovat. Proto nyní přicházíme se dvěma novými funkcemi a připravujeme další novinky,“ říká Otakar Mráz, manažer mobilních a fixních produktů T-Mobile, který stál u zrodu této služby.

Uživatelé nově najdou v aplikaci SOS tlačítko s možností zadat až pět kontaktů na své vybrané blízké nebo přátele. V případě dopravní nehody lze pak stisknutím SOS tlačítka všem těmto lidem odeslat SMS zprávu v předem nadefinované podobě, a požádat tak o pomoc. Adresáti této – bezplatné – zprávy získají současně informace o přesné poloze vozu odesílatele, a budou ji tak moci předat složkám integrovaného záchranného systému. Text SMS je možné libovolně upravovat.

Dalším vylepšením je rozšíření počtu vozů, které lze současně sledovat na mapě, z jednoho na tři. Toho mohou využívat třeba rodiny s více auty, jež tak lze mít současně pod kontrolou.

Nové funkce mohou již nyní využívat majitelé přístrojů s operačním systémem Android, pro iOS zařízení budou zpřístupněny do konce tohoto týdne.

Na podzim letošního roku projde Chytré auto ještě významnější změnou – rozšíří se o variantu umožňující vytvoření Wi-Fi sítě. Díky tomu budou spolucestující moci být během jízdy připojeni na internet přímo v rámci této služby, a nebudou tedy čerpat datový limit ze svých mobilních tarifů. 

Chytré auto se skládá ze zařízení vybaveného SIM kartou, které se jednoduše nasune do tzv. OBD portu, jejž mají všechny vozy vyrobené od roku 2001, a přes mobilní síť se propojí s aplikací Motion. Zařízení čte z vozu data a posílá informace o stylu jízdy, pohybu, poruchách, spotřebě paliva a bezpečnosti přímo do aplikace v mobilním telefonu. Nezanedbatelnou výhodou pro uživatele této služby je i fakt, že některé pojišťovny jim nabízejí individuální slevu na havarijní pojištění – mohou tak ušetřit při uzavření či úpravě podmínek stávajícího havarijního pojištění.

Našli jste v článku chybu?