Hlavní navigace

Čína: jedno z mála míst, kde se Googlu nedaří

23. 2. 2010

Sdílet

Čína: jedno z mála míst, kde se Googlu nedaří

Google v roce 2009 při hledání na internetu použilo jen 18.9% Číňanů, zatímco domácí vyhledávač Baidu měl 76% zastoupení, uvedla včera analytická společnosti iResearch. Podíl Googlu na čínském trhu se tedy oproti roku 2008 zmenšil o necelá dvě procenta, zatímco Baidu posílil o cca tři procenta. Budoucnost Googlu v Číně zůstává poté, co společnost oznámila, že již dále nechce cenzurovat výsledky v čínské verzi svého vyhledávače, nejasná. Google prý vede rozhovory s tamní vládou - a v mezičase jsou výsledky na Google.cn stále cenzurovány.

Baidu nad Googlem vede hlavně v méně rozvinutých vnitrozemských regionech, kde se počet uživatelů internetu každoročně zvětšuje o několik desítek procent. Podle zprávy čínské vlády v druhé polovině roku 2009 používalo v zemi internet 384 milionů lidí. iResearch včera zveřejnil také podíl Yahoo na čínském trhu, který klesl z 1% v roce 2008 na 0.3% o rok později. Vyhledávač Bing od Microsoftu pak měl v Číně 0.4% podíl na trhu.

Zdroj: PCW

Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?