Aktuální výzkum společnosti Mediaresearch ukazuje, že mezi internetovými uživateli významně roste obliba sledování online televize a poslech online rádia. Z dalších multimediálních aktivit je populární také sdílení fotografií a videí. Nadále roste obliba účasti v komunitních sítích. Stabilní nárůst internetových uživatelů vykazuje také nakupování na internetu.
Mezi jejich pravidelnými aktivitami uživatelů na internetu nadále významně roste obliba multimediálních činností na síti. Již třetina internetových uživatelů z ČR uvedla, že sleduje online televizi a 31 % poslouchá internetová rádia. Stále populárnější je také sdílení fotografií a videí, jež na internet umísťují více než dvě pětiny internetových uživatelů (42 %). K nově dotazovanému sledování videí či ukázek na internetu (např. YouTube, Stream, iDnes, archivy TV stanic, apod.) se navíc kladně vyjádřilo 44 % internetových uživatelů. Významně roste taktéž aktivní účast v komunitních sítích. Pro dvě pětiny internetových uživatelů jsou komunitní sítě již v podstatě běžnou součástí internetového brouzdání.
Nezastavil se ani nárůst podílu uživatelů, kteří přes internet nakupují. Množství lidí, kteří uvedli, že pravidelně využívají výhod online nakupování, dosahuje téměř poloviny všech českých internetových uživatelů (48 %). Obliba online nákupů roste aktuálně především u starších uživatelů ve věku 55 a více let.
V posledních dvou fázích výzkumu slabě klesá zastoupení uživatelů, kteří se sami starají o bezpečnost PC (26 %). Klesající trend vykazuje rovněž procento uživatelů, kteří mají pod kontrolou chod PC (24 %). Na druhou stranu však nadále roste procento uživatelů soukromých počítačů s nainstalovaným antispyware, který je aktualizován téměř denně (40 %). Zároveň klesá podíl uživatelů, kteří nevědí, o co jde (9 %), nebo žádný antispyware nainstalovaný nemají (2 %).
Ve výzkumu bylo dotazováno 2 139 respondentů starších 10 let.