Datasys má inteligentního chatovacího robota pro komunikaci se zákazníky

8. 9. 2016

Sdílet

Chatboti se postarají o nápovědu, objednávku, či hlášení poruchy zařízení. Zásadním přínosem chatbotů je absence živého operátora a následná úspora nákladů.

Chatboti se stávají celosvětovým trendem. Letos v červnu například oznámila společnost Facebook, že více než deset tisíc vývojářů již pracuje na chatovacích robotech na platformě této největší světové sociální sítě.

„Není potřeba mrhat lidskou kapacitou na zodpovídání stále se opakujících problémů, zkrátka nasadíte bota a můžete se věnovat něčemu produktivnějšímu, říká Martin Novák, který má ve společnosti Datasys chatboty na starosti.

Funkční chatbot Datasysu je zatím integrován do service a helpdesku, kde odpovídá na jednoduché otázky uživatelů. Bot je inteligentní, je schopen se „učit“ a přijímat nové poznatky. Jeho výhodou je rovněž možnost vyhodnocování konverzací a následná možnost analytiky, kdy uživatel může jednoduše vidět, jaké z „FAQ“ padají nejčastěji. Bot je řízen na základě „stromu“, do kterého jsou integrované posloupnosti pokládaných otázek a následných odpovědí.

Vedle úspory nákladů na lidskou obsluhu je přínos chatbota i v modularitě jeho použití. Je možné vytvářet poměrně podobné platformy pro širokou škálu zákazníků. Nabízí se tak například jeho využití v bankách, kde by pomáhal s navigací mezi formuláři a složenkami. V pojišťovnictví by na základě konverzace s uživatelem mohl vybrat správný produkt a zefektivnil by se rovněž prodej a rezervace jízdenek a vstupenek všeho druhu.

Výhodou tohoto řešení je i možnost nechat boty působit skrze různé komunikační kanály, jako je Skype, Facebook a obdobné platformy.

Našli jste v článku chybu?