Digitální média pro své podnikání využívá jen část českých podniků

13. 3. 2013

Sdílet

Tvrdí to výzkum společnosti Deloitte, který do své studie koncem loňského roku zahrnul práci s sociálními sítěmi, blogy, webovými či mobilními aplikacemi apod.

Nejčastěji tato média využívají vedle firem z odvětví telekomunikací i  bankovní instituce, za nimi následují pojišťovny, loterijní společnosti a sázkové kanceláře. Nejméně se naopak o digitální technologie zajímají v energetice a ve farmacii.

Podle studie, která zahrnula 44 největších českých firem,  se úroveň digitální zralosti a zapojení digitálních technologií do celkové strategie firem se v rámci západoevropských společností každým rokem zlepšuje. Pokud budeme porovnávat Evropu s digitální velmocí - Spojenými státy, jsou poměry sil navzdory velkým rozdílům v minulých letech nyní téměř vyrovnané.

Pokud však porovnáváme západoevropskou digitální vyspělost s tou českou, tak jsme i přes veškeré úsilí nově vznikajících start-upů a lokálních firem provádějících digitální inovace stále dva až tři roky za vývojem v západní Evropě,“tvrdí studie.

Podle průzkumníků jsou v České republice lídrem ve využívání digitální strategie mobilní operátoři, kteří téměř dvojnásobně předstihli společnosti z ostatních odvětví. V závěsu za nimi jsou bankovní instituce, které i přes povahu svého podnikání zvládají dobře využívat jednotlivé digitální kanály.

Studie také ukazuje, že neexistuje jeden univerzální recept a doporučení pro všechny, je nutné sladit a vyvážit jednotlivé digitální aktivity s ohledem na celkovou strategii a cíle společnosti. Samozřejmostí je ale pro efektivní digitální komunikaci se zákazníky správné nastavení SEO či optimalizace webových stránek pro chytrá zařízení.

Našli jste v článku chybu?