Hlavní navigace

Dropbox chce podpořit sdílení souborů, zakoupil aplikaci Mailbox

17. 3. 2013

Sdílet

Dropbox tak potvrzuje, že se nespokojí se samostatným cloudovým úložištěm, ale že chce svůj záběr postupně rozšiřovat. Finanční podmínky nebyly zveřejněny.

Orchestra začala s podporou 5 milionů dolarů od investorů Charles River Ventures a SV Angel nabízet stejnojmennou aplikaci pro iOS pro plánování aktivit. Později vyvinula další aplikaci, tentokrát zaměřenou na správu e-mailů, kterou nazvala Mailbox.

Dropbox, která měla při poslední investici hodnotu zhruba čtyři miliardy dolarů, nechce jen zvyšovat svou uživatelskou základnu, která v současnosti přesahuje hladinu 100 milionů, ale chce z ní získat další příjmy. Proto jde cestou rozšiřování služeb. Nové aplikace se mohou stát jednou z nových cest jeho vývoje. Společnost vychází z předpokladu, že širší portfolio přiměje její zákazníky k častějšímu využívání jejích služeb, pokud možno každý den.

Mailbox, která by nadále měla zůstat samostatnou aplikací, obsahuje podporu gest, které umožňují uživatelům rychleji procházet a zpracovávat e-mailové zprávy. Pomocí gest je možné zprávu archivovat, ukládat je do oddělených složek nebo odložení zobrazení zprávy mezi důležitými v určitém časovém odstupu. To se hodí, pokud potřebujete nějaký e-mail vyřídit například do následujícího dne a momentálně na něj nemáte čas. Popularitu aplikace zvyšovalo i to, že během testovací fáze se přihlásilo tolik zájemců, že musel být vytvořen pořadník a na zájemce se dostávalo postupně. Nyní je již uvolněna standardní verze, která je k dispozici zdarma v App Store a je lokalizována i do češtiny.

Dropbox nyní kromě klasického cloudového disku s klienty pro všechny platformy začíná rozšiřovat svou nabídku. Nedávno společnost vydala řadu nových funkcí, které podporují využívání uloženého obsahu, například fotografií nebo dokumentů. Ve webovém rozhraní Dropboxu přibyla nová funkce fotoalba. Cílem je poskytnout zákazníkům více možností sdílení souborů uložených ve službě. Společnost prohlásila, že chce poskytnout více způsobů pro používání a správu souborů.

Je možno očekávat, že Dropbox postupně vytvoří nebo zakoupí další funkce nebo aplikace využívající data umístěná v cloudovém úložišti. To by mohlo zahrnovat schopnost používat a spravovat fotografie, dokumenty, hudbu, filmy nebo dokonce adresáře. To je jeden způsob, jak pro Dropbox začít nabíjení pro různé služby nad rámec jen další úložný prostor. Je to jeden ze způsobů, jak udržet uživatele zaregistrované ve službě a nedat jim záminku, aby přešli ke konkurenčním úložištím jako disk Google, Microsoft SkyDrive nebo Apple iCloud.

Nemusí to znamenat, že by chtěl Dropbox spouštět vlastní freemailovou službu. Aplikace Mailbox totiž tvoří nadstavbu nad Gmail a pomáhá uživatelům pracovat lépe s přílohami. Soubory z e-mailu je možné ukládat v Dropboxu, odkud lze brát i přílohy odesílané pošty. Dropbox se snaží, aby uložené soubory sdílelo co nejvíce uživatelů a e-mail je jedním z velmi vhodných nástrojů sdílení. Duplicitní soubory totiž není třeba ukládat víckrát, což ušetří místo i náklady na diskové jednotky. Můžeme očekávat, že Mailbox je začátek vlny nových aplikací a akvizicí, kterými bude Dropbox rozšiřovat své služby.

Zdroj: Forbes.com

Našli jste v článku chybu?