Aplikace easyJet je v současné k dispozici pro iPhone a telefony s Androidem. Testovací provoz probíhá na londýnských letištích Stansted a Southend, v Manchesteru, Edinburghu, Amsterdamu a Nice – tedy pouze na šesti ze 130 letišť, na která stroje společnosti létají.
Cestující na šestici vybraných letišť mohou podle easyJetu zvládnout odbavení za méně než 10 sekund, pokud budou mít palubní vstupenku staženou do některého z podporovaných telefonů. Peter Duffy, marketingový ředitel společnosti easyJet, řekl: „Mobilní palubní vstupenky jsou dalším důležitým krokem na cestě ke snadnému a cenově dostupnému cestování. Po úspěšném ověřovacím procesu začneme tuto možnost postupně zavádět i na ostatních letištích zapojených v naší síti,“ dodal.
Duffy dále uvedl, že ještě během testování bude aplikace upravena tak, aby mohlo být uloženo v jednom zařízení více palubních vstupenek, aby se například celá rodina mohla odbavit pomocí jednoho mobilu, pokud bude chtít. Jinak samozřejmě může mít každý člen rodiny svou palubní vstupenku ve svém smartphonu. Stažené cestovní doklady fungují i v režimu offline, telefon tedy při odbavení nemusí mít přístup k mobilní datové síti ani k místní Wi-Fi.
Palubní vstupenky lze stáhnout v předstihu 30 dní až dvou hodin před plánovaným odletem. Palubní vstupenku je možné aktualizovat, pokud cestující provede změnu pomocí webového rozhraní easyJet.com.
Aplikace pro iPhone podporuje funkce Apple Passbook a cestující si tedy může všechny letenky uložit na jedno lehce přístupné místo.
podle představitelů společnosti si aplikace easyJet od roku 2011 stáhlo více než 4,5 milionu lidí. Aplikace podporuje sedm evropských jazyků, kromě angličtiny i francouzštinu, němčinu, španělštinu, italštinu, nizozemštinu a portugalštinu. Verze pro další jazyky se chystají, možná se dočkáme i češtiny. Majitelé telefonů se systémy Windows Phone a BlackBerry se podle easyJetu dočkají „později v tomto roce“.
Většina významných leteckých společností již nabízí mobilní palubní vstupenky na většinu svých tras, většinou bez použití specializované mobilní aplikace. Nejčastěji postačí SMS nebo e-mail.