„Ve srovnání se Slovenskem, kde byl výzkum také prováděn, se ukazuje, že potíže mají v České republice na rozhodování o nákupech mnohem menší vliv. Zatímco z důvodu krize hodlá odložit nákup nového počítače 27 % Slováků, mezi Čechy odklad nákupu zvažuje pouze 15 %," srovnává výsledky z obou zemí Eva Veisová, project manager NMS.
Z dat sebraných v České republice dále vyplývá, že nejčastěji plánují lidé nákup notebooku (23 %). Zájem o stolní počítače (PC) je výrazně nižší (9 %). „Hlavním důvodem, proč většina Čechů nebude notebook nebo PC v roce 2009 kupovat, je fakt, že již toto zboží nakoupili v poslední době a nákup nového počítače proto neplánují - to uvedlo 42 % respondentů. Přibližně čtvrtina dotázaných si počítač v minulosti nekoupila a ani tak neplánuje v blízké budoucnosti," komentovala další výsledky Veisová.
Někteří lidé, kteří si chtějí koupit v roce 2009 notebook či stolní počítač (PC), plánují spojit nákup nového počítače s dalšími počítačovými komponenty a zařízením. Nejčastěji se jedná o tiskárny a multifunkční zařízení typu skeneru a faxu (28 %) a většího monitoru k notebooku (8 %). Mezi další zařízení, které si lidé často plánují k počítači dokoupit, patří například domácí servery či externí disky.