Studie, kterou uveřejnila organizace Ericsson ConsumerLab zjistila, že jakmile si spotřebitelé jednou pořídili připojení k internetu, stal se internet jednou z posledních věcí, které by se byli ochotni vzdát, pokud by museli omezit své výdaje.
Celosvětový výzkumný program Ericssonu vychází z rozhovorů, které jsou každoročně vedeny se 100 000 respondenty ve více než 40 zemích a více než 10 největších metropolích.
Michael Björn, ředitel výzkumu výše zmíněného oddělení, uvádí: „Spotřebitelé si velmi rychle zvykli na aplikace pro chytré telefony, podobně jako ryba na vodu. Dotykové ovládání a přímý přístup prostřednictvím ikon úspěšně maskují složitost internetových služeb a lidé jsou nyní ochotni zkoumat řadu nových oblastí každodenního života – cokoliv od receptů až po stvrzenky – využívajících výhod konektivity. Právě jsme dokončili studii prováděnou na rozvíjejících se trzích a zjistili, že dokonce i uživatelé, kteří poprvé v životě začali používat mobilní telefon, se velmi rychle stávají uživateli internetu. Konektivita se stává činností, které denně věnují stále více času.“
Zde je 10 nejžhavějších spotřebitelských trendů tak, jak je uveřejnil Ericsson:
1. Konektivita vládne. Konektivita se stala stejně nezbytnou potřebou, jako vzduch, který dýcháme. Spotřebitelé prohlašují, že jakmile si jednou pořídili připojení k internetu, stal se internet jednou z posledních věcí, které by se byli ochotni vzdát, pokud by museli omezit své výdaje.
2. Každý se může stát poskytovatelem služeb. Panuje značná poptávka po nových službách. Internet umožňuje firmám a spotřebitelům vymýšlet nová řešení, například aplikace.
3. Sociální média nově definují oblast zpravodajství. Sociální média jsou hnací silou spotřeby obrázků, videoklipů a hudby, nyní však také pomáhají spotřebitelům posuzovat relevantnost zpráv tím, že je umožňují společensky okomentovat.
4. Mobilní telefony hrají významnou roli v každodenním životě. Spotřebitelé projevují největší zájem o mobilní služby, které se přímo vztahují k místům v blízkém okolí nebo místním službám. Zatímco 90 % všech vlastníků chytrých telefonů s sebou nosí telefon neustále, pouze 80 % z nich uvádí, že s sebou nosí peníze.
5. Transparentnost je častější než soukromí. Lidé si zvykají žít transparentně a od firem a jiných organizací rovněž očekávají, že budou jednat transparentně.
6. Cloud umožňuje snadno používat různé přístroje. Pro spotřebitele se stává normou sdílení informací a používání více zařízení trvale připojených k internetu, což vede k zavádění většího počtu služeb založených na cloudech. Hlavním faktorem tohoto trendu je snadnost použití.
7. Chytré telefony si pořizují především ženy. Naše studie zaměřená na uživatele chytrých telefonů provedená v roce 2011 ukázala, že specializované služby chytrých telefonů i nadále častěji využívají muži, zatímco mnohem více žen používá běžné služby, například hlasové volání, krátké textové zprávy a Facebook. Jelikož chytrý telefon integruje všechny komunikační kanály do jednoho zařízení, tyto telefony si v masovějším měřítku pořizují především ženy.
8. Snadnější nakupování. Náš průzkum ukázal, že 67 % uživatelů chytrých telefonů má zájem o platby pomocí mobilu. Na platby by se nemělo pohlížet izolovaně, ale měly by být zasazeny do kontextu každodenního nakupování – například ve vztahu k informacím o produktech, bonusovým bodům, stvrzenkám či dokonce navigaci uvnitř nákupních center.
9. Všechno se připojuje k internetu. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2009 objem mobilních datových přenosů překonal hlasové přenosy a v prvním čtvrtletí roku 2011 představoval dvojnásobek objemu hlasových přenosů. Spotřebitelé se stále častěji připojují k internetu a zařízením, která je obklopují, například k automobilům, prodejním automatům, vstupním branám kontrolujícím jízdenky apod.
10. Nejistá doba – spotřebitelé chtějí mít věci pod kontrolou. V době ekonomické nestability nebo výskytu přírodních katastrof, například zemětřesení, pozorujeme, že znovu vzrostl zájem spotřebitelů o služby inženýrských sítí, například o dodávky vody a elektřiny. Podobně platí, že změna v disponibilních příjmech zvyšuje zájem spotřebitelů o získání kontroly nad spotřebou služeb.