„Přestože vznik celé společnosti spadá do počátku devadesátých let a Eset na českém, respektive československém trhu již reálně působil, rozpadem federace však vznikla nutnost založení nové pobočky,“ vzpomíná Juraj Ferenc, ředitel společnosti Eset, a dodává: „České zastoupení, které vzniklo 25. července 2001, se stalo teprve druhou pobočkou společnosti mimo domovský slovenský trh.“
Dle aktuální studie společnosti IDC, která srovnává stav trhu v roce 2014, dosáhla společnosti Eset v segmentu Secure Content & Threat Management (SCTM) podílu 25,7 procent a v segmentu Endpoint Security celých 31,3 procenta. Dlouhodobý růst na českém trhu se projevil i v obchodních výsledcích, kdy příjmy společnosti jen v České republice dosáhly za předchozí rok bezmála 300 milionů korun.
„Těchto výsledků se nám podařilo docílit zejména vytvořením silné obchodní sítě, která kombinuje přímý i nepřímý prodej. Naše partnerská síť v současnosti čítá více než 3 500 distributorů a i nadále budeme usilovat o její maximální podporu a rozvoj,“ vysvětluje Ferenc.
Bezpečnostní produkty společnosti Eset chrání jen v České republice více než 1 400 000 endpoint zařízení. Společně s ochranou emailu a mobilními zařízeními se jedná o bezmála 2 000 000 instalací. Hlavní skupinou zákazníků jsou firemní klienti, domácnosti představují přibližně 30 procent obratu společnosti.
„Naše priority v nadcházejících měsících a letech zahrnují především edukaci uživatelů o rizicích spojených zejména s mobilními zařízeními, které jsou z pohledu bezpečnosti stále značně podceňovány. Mimo to budeme i nadále rozšiřovat služby technické podpory našich klientů,“ uzavírá Ferenc.