Facebook chce koupit reklamní síť Microsoftu

9. 2. 2013

Sdílet

O dohodě mezi Microsoftem a Facebookem se spekuluje již od prosince, až nyní ji však pro server Ad Age potvrdilo několik na sobě nezávislých vysoce postavených zdrojů z obou společností. Microsoft svou reklamní síť získal především díky šestimiliardové akvizici společnosti aQuantative v roce 2007, jež se mimochodem odehrála nedávno poté, co americká FTC posvětila také odkup společnosti DoubleClick Googlem za 3,1 miliardy dolarů. Není zatím jasné, za kolik Facebook reklamní síť od Microsftu koupí, očekává se však, že částka nepřekročí 100 milionů dolarů, což pro Facebook není žádná horentní suma.

Pro Facebook je odkoupení sítě velmi důležitým a logickým krokem. Jeho sociální síť s více než miliardou uživatelů totiž bude moci díky akvizici ušetřit značné množství peněz, když nebude muset platit prostředníkovi (tedy Microsoftu) za zprostředkování reklamy. Analytici také spekulují o tom, že Facebook bude chtít svou reklamní síť rozvinout a konkurovat Googlu a jeho AdWords.

 

Zdroj: Techspot

Našli jste v článku chybu?