Podle zprávy v plátku The Daily Beast si Facebook najal společnost Burson-Marsteller, zabývající se PR, aby „nadhodila očerňující informace o Googlu médiím, s cílem dokázat, že Google narušuje soukromí jeho uživatelů“.
Tento plán se však obrátil jak proti Facebooku, tak proti společnosti Burson-Marstaller. Ta nejprve svůj pečlivě vymyšlený příběh nadhodila bloggerovi Christopheru Soghoianovi. Myslela si totiž, že by mohl ze zištných důvodů tyto informace rozšířit do plátků jako The Washington Post či Politico. Soghoian však nejenže odmítnul šířit pomluvy, ale taktéž publikoval veškerou komunikaci s Bursonem.
Vymyšlený příběh měl prý mít co dělat s „podivnou funkcí Gmailu“, jež byla nazvána Social Circle. Burson tvrdil, že tato funkce narušuje soukromí milionů Američanů. Do celé věci se poté vložil deník USA Today, který zjistil, že Social Circle umožňuje svým uživatelům navazovat spojení s ostatními lidmi za pomoci veřejných informací.
Nicméně následně si Soghoian i USA Today uvědomili zásadní věc, a to že Burson nenadhazoval tento příběh pro svou potřebu, ale zřejmě pro nějakého klienta. Ten byl neznámý až do doby, kdy se k situaci přihlásil mluvčí Facebooku. Podle něj měla tato sociální síť dva důvody, proč nečestně vytáhnula do boje s Googlem: zaprvé věří, že Google nehlídá soukromí svých uživatelů; a zadruhé jí vadí, že k tomu používá data z Facebooku.
Ironické je, že doprovodná funkce Social Circle používá veřejné informace, které kromě jiných zdrojů dostává také z Facebooku, což svědčí o soukromí jejích uživatelů.