Hlavní navigace

Facebook: mikrofony pro cílenou reklamu nezneužíváme

30. 10. 2017

Sdílet

Situace teď opět zašla tak daleko, že jeden ze zástupců společnosti musel tyto spekulace „osobně“ popřít. Moderátor technologického podcastu PJ Vogt totiž nechal lidi, ať mu do jeho pořadu volají svoje zkušenosti právě s tímto jevem. A tvrzení o možném špehování ze strany Facebooku se objevilo víc než dost.

Zasáhnout tak musel manažer Facebooku pro reklamu Rob Goldman, který na Twitteru zareagoval takto: „U Facebooku mám na starosti reklamní produkty. Váš mikrofon pro reklamu nepoužíváme – a nikdy jsme nepoužívali. To prostě není pravda.“

Spousta lidí tvrdí, že poté, co v reálu mluvili o určitém konkrétním produktu, objevily se na Facebooku relevantní reklamy spojené s konkrétním nebo netypickým výrobkem, o kterém právě hovořili.

Facebook nahrávat zvuk sice umí, nicméně tvrdí, že tuto funkci (dočasně) zpřístupňuje pouze uživatelům, kteří chtějí určit název písně či pořadu běžícího v televizi. Tato funkce po aktivaci funguje jen čtvrt minuty, a to v době, kdy uživatel píše aktualizaci statusu. Zneužívání mikrofonu pro reklamní účely společnost odmítá.

Sociální síť by zkrátka takovým chováním značně riskovala. Pokud by se totiž výše uvedené spekulace potvrdily, pak by to znamenalo značné pokuty, nedůvěru uživatelů a pro některé představitele možná i vyvození osobní zodpovědnosti. Nezapomeňte, že Facebooku toho o sobě sami prozradíte víc než dost a společně s informacemi poskytnutými sociální síti (legální cestou) vašimi přáteli jde o nepřebernou studnici dat, z nichž umělá inteligence dokáže vygenerovat třeba právě váš konkrétní produkt.

Zdroj: Techspot.com

Našli jste v článku chybu?