Facebook od ledna nadcházejícího roku spouští nové reklamy

25. 12. 2011

Sdílet

Změny se prozatím budou týkat pouze desktopové verze této sociální sítě, pokud však nenastanou žádné větší komplikace, dočká se reklam za nějaký čas i verze mobilní. "Chceme to udělat promyšleně," uvedla mluvčí Facebooku. "Lidem se nezobrazí více než jeden sponzorovaný příběh denně, jež bude navíc viditelně označen," dodala. Reklama mezi hlavními a nejnovějšími příspěvky by se měla vždy týkat věcí, které uživatel již v minulosti "lajkl". I když jednu reklamu denně uživatelé jistě překousnou, je otázkou, zda Facebook jejich počet v budoucnu nenavýší.

Společnost dodává, že uživatel bude mít možnost konkrétní reklamu odstranit kliknutím na křížek, nebude však moci zcela zamezit zobrazování reklam. Facebook zkoušel zobrazovat reklamy mezi hlavními a nejnovějšími příspěvky již dříve, v roce 2008 však s touto praktikou skončil. A nyní to očividně chce zkusit znovu. Můžeme jen doufat, že Facebook v budoucnu nezaplaví hlavní a nejnovější příspěvky reklamami úplně.

Našli jste v článku chybu?