Facebook předhonil MySpace v USA
Facebook je považován za nejúspěšnější produkt v segmentu sociálních a komunitních sítí. Neustále se o něm mluví, ať už ve spojení s riziky či výhodami. Ovšem až donedávna nebyl náskok Facebooku před MySpace tak drtivý, jak by se podle mediálních výstupů mohlo zdát. Například ve Spojených státech amerických předhonil Facebook svého největšího konkurenta MySpace až v květnu tohoto roku, a to navíc nikterak výrazně.
Facebook v květnu zaznamenal v USA 70.278 milionů unikátních návštěvníků, zatímco MySpace pouze 70.237 milionů. Dá se nicméně očekávat, že do budoucna bude podíl Facebooku dále růst.
Když se podíváme na květen předchozího roku, zjistíme, že od té doby narostl Facebook o sto procent. V květnu 2008 zaznamenal pouze 35.6 milionů návštěv, zatímco MySpace bylo na obdobných číslech jako letos - 73.7 milionu.
Facebook navíc v červnu zaznamenal důležitý milník, když dosáhl jedné miliardy poslaných zpráv za den. Na počátku června byl jeho tržní podíl v USA 22%. A ačkoliv má MySpace stále dobrá čísla, už se připravuje na horší časy. Vedení společnosti nedávno oznámilo, že propustí třetinu zaměstnanců.