Facebook již dříve slíbil, že nebude sdílet citlivé informace o svých uživatelích se zadavateli reklamy. Včera však společnost musela potvrdit, že minimálně jména svých uživatelů s inzerenty sdílela. Mluvčí Facebooku pak řekl, že to byla chyba, která se již nebude opakovat. První zprávy o sdílení uživatelských dat s inzerenty se objevily tento týden v listu Wall Street Journal a nepřicházejí právě v nejlepší době. Facebook je totiž nyní pod palbou amerických politiků, kteří volají po dozoru nad ochranou soukromí u sociálních sítí.
A sdílení uživatelských jmen, díky nimž mohli v některých případech inzerenti mít přístup k zájmům a seznamu přátel libovolného uživatele, může pověsti Facebooku ublížit i u jeho uživatelů. "S reklamními inzerenty vaše osobní informace nesdílíme, pokud od vás nedostaneme výslovný souhlas...Jakékoli tvrzení o opaku je lživé," psali ještě v minulém měsíci na oficiálním blogu představitelé Facebooku.
Zdroj: CNET