Populární sociální síť čelila v dubnu ostré kritice za to, že nemá v plánu zařadit mezi nabízené aplikace tzv. tísňové tlačítko (z anglického originálu panic button), které zavedly některé ostatní sociální weby včetně sítě Bebo, kterou nedávno americká internetová společnost AOL prodala soukromé investiční skupině Criterion Capital Partners.
Facebook se však nakonec přeci jen rozhodl od prvotního postoje ustoupit a bezpečností aplikaci Click CEOP na svém webu nabídnout. Přiřadit na profil si ji však budou muset uživatelé sami. Všem mladistvým ve věku 13 až 18 let bude zaslána automatická zpráva, které je k nainstalování této aplikace vyzve. Tlačítko propaguje i samotná stránka CEOP na Facebooku, která navíc mladým lidem nabízí spoustu rad, jak na sociální síti zůstat v bezpečí.
„Přidáním této aplikace získají uživatelé Facebooku přímý přístup ke všem službám, které se za naším tísňovým tlačítkem nachází. To by pak mělo vzbuzovat pocit klidu i u samotných rodičů našich teenagerů,“ říká výkonný ředitel organizace CEOP, Jim Gamble.