Společnost se tímto skandálem dostala pod drobnohled uživatelů i úřadů, a tak vyšly na povrch problémy s ochranou soukromí, které se zdaleka netýkají jen Cambridge Analytica.
Některé z obav uživatelů se týkají toho, jakým způsobem portál nakládá s daty (včetně videa). Jenže s tím uživatelé souhlasili ve chvíli, kdy si zakládali svoje účty. Nicméně pravidla, která se toho týkají, byla vždycky skryta na stránkách plných právnické hantýrky v rámci pravidel užívání služeb Facebooku.
Na obranu Facebooku je třeba říci, že ignorance na straně uživatelů ohledně toho, co jsou to vůbec pravidla užívání služe, není jeho chyba. To však nezastavilo pokračující odvetu ze strany lidí, kteří by měli vědět, s čím souhlasili.
Z tohoto důvodu se společnost rozhodla, že svá pravidla učiní explicitnějšími a jednoduššími na pochopení.
„Je důležité lidem ukázat černé na bílém, jak naše produkty fungují,“ napsaly viceprezidentky Facebooku Erin Eganová a Ashlie Beringerová na blog společnosti.
„Takže navrhujeme updaty našich pravidel užívání, k nimž se řadí náš závazek vůči všem uživatelům Facebooku. Služby, které nabízíme, vysvětlujeme jazykem, který je jednodušší na čtení. Zároveň aktualizujeme naše pravidla užívání dat, abychom lépe objasnili, jaká data sbíráme a jak je používáme ve Facebooku, Instagramu, Messengeru a dalších produktech.“
Změny doposud nenabyly oficiální platnosti. Facebook dává svým uživatelům sedm dní na to, aby k navrhovaným změnám dodali zpětnou vazbu.
Zdroj: Techspot.com