"iPad je v současné době pro firemní zákazníky synonymem pro tablet. Z naší studie vyplývá, že iPady preferují především větší společnosti než ty menší, což je důležitým ukazatelem toho, že Apple upevňuje své postavení i na jemu nepříliš blízkém podnikovém trhu," uvedl viceprezident pro firemní analýzy v NPD, Stephen Baker. Svědčí o tom také článek s názvem „Co čeká Apple v roce 2012?“ na sesterském magazínu CIO Business World.
Společnost NPD v rámci své studie Q3 SMB Technology Monitor stanovila za malé a střední podniky ty, jež zaměstnávají maximálně 1 000 zaměstnanců. Mezi většími společnostmi od 500 do 1 000 zaměstnanců plánuje pořízení tabletů dokonce 89 % z nich. Podle Bakera však nový zájem o tablety neznamená, že by společnosti plánovaly investovat méně do obnovy svých desktopových počítačů.
Pouze 20 % firem uvedlo, že v letošním roce plánuje do IT vybavení investovat méně než v roce uplynulém. Společnost NPD se ve svém průzkumu dotazovala vedoucích zaměstnanců firem také na to, kolik plánují do koupě tabletů v roce 2012 investovat. Průměrně podle Bakera každá dotazovaná firma za tablety (převážně iPady) v tomto roce utratí 21 000 dolarů, což činí přibližně 400 000 korun.