Současné komerčně nasazené systémy přepisu řeči jsou vyvinuty především jako diktovací systémy omezené na konkrétní obor vyžadující kvalitní zvuk, mikrofon, minimum okolních ruchů při nahrávání, důslednou artikulaci atd. Přepis nekvalitních nahrávek telefonních hovorů na text s jejich pomocí je realizován s nízkou úspěšností. Nová technologie oproti tomu údajně dosahuje 85 % úspěšnosti, což postačuje pro pochopení obsahu při čtení textu a umožňuje s ním dále pracovat např. při indexaci a vyhledávání, tvorbě obsahů řečových záznamů, kontrole obsahu telefonátu atd. Úspěšnost systému se stále zvyšuje zejména přidáváním slov do slovníku, přičemž základní verze obsahuje přes jeden milion slov.
Díky technologiím společnosti OptimSys lze tyto pokročilé funkce navíc implementovat do informačního systému firmy bez nutnosti nákupu nových telefonních přístrojů či nové telefonní ústředny. Systém je vhodný jak pro běžné firmy kladoucí důraz na péči o zákazníky, tak pro provozovatele call-center či jiných subjektů s potřebou monitorování a dalšího zpracování telefonního provozu. Podle autorů technologie může být vhodným rozšířením firemních telefonních systémů, CRM systémů či multimediálních archívů.
Přepis telefonních hovorů operátorů na text poskytne nadřízenému jejich efektivnější kontrolu, např. zda operátor dodržuje stanovený scénář, jestli předal klientovi požadované informace atd. Systém umí také detekovat monitorovaná slova - např. název konkurence nebo vulgarizmy použité jak ze strany klienta tak operátora. Praktické využití technologií je možné zdarma vyzkoušet na stránce www.PrepisReci.cz.