Téměř polovina poskytovatelů IT podpory a řízených služeb dále uvedla, že počáteční investice do softwaru RMM je pro ně příliš vysoká a 42 % z nich se vyjádřilo, že návratnost investice (ROI – return on investment) nesplňuje jejich očekávání.
Celosvětový on-line průzkum provedla divize GFI MAX v červnu 2009 a proběhl mezi poskytovateli tzv. managed services (MSP – Managed Service Provider), specializovanými prodejci (VAR – Value Added Reseller) a poskytovateli IT podpory. V jeho rámci bylo více než 200 poskytovatelů IT podpory a řízených služeb dotázáno na svou spokojenost s instalací a provozem RMM systému, zaškolením uživatelů, cenovými modely a návratností investice.
Mezi nejvíce ceněné funkce RMM se podle respondentů řadí monitoring serverů, monitoring LAN & Windows, správa aktualizací (Patch Management) a vzdálená podpora (Remote Support). Hlavním důvodem pro využívání RMM je schopnost nabídnout rychlejší dobu odezvy a preventivní údržbu.
Průzkum dále ukázal, že téměř polovině (47 %) respondentů trvá uvedení RMM systému do plného provozu déle než měsíc (od okamžiku nákupu software). Jedna pětina respondentů (20 %) dokonce uvedla, že jim tentýž úkon trvá déle než 6 měsíců.
Většina (56 %) respondentů přiznává, že jejich personál nemá čas prostudovat si celý RMM systém. Ze zbývající skupiny těch, kdo studovali celý systém, si 40 % manažerů IT podpory myslí, že se jejich technické týmy ponořily do detailů implementace RMM tak hluboko, že ztratily svou orientaci na zákazníky.
Doug Wilson, výkonný ředitel divize GFI MAX, řekl: „Průzkum odhalil nespokojenost uživatelů s mnoha RMM systémy, zejména z důvodů časově náročného zaškolení uživatelů a složitého nastavení systému. Během svých setkání s poskytovateli řízených služeb jsem pochopil jejich obavu, že tyto velké a nafouklé systémy jim ve skutečnosti brání v poskytování hodnoty svým zákazníkům. To ještě více prohloubilo můj názor, že nafouknutá řešení (bloatware) jsou vlastně to samé co software do šuplíku (shelfware), tedy software, který není nikdy reálně nasazen, což platí zejména v oblasti RMM. Myslím, že pokud systém není možné zprovoznit do 10 minut, pravděpodobnost, že bude využíván jako každodenní nástroj na podporu produktivity, je velmi nízká. Proto se i nadále zaměřujeme na jednodušší a méně komplikovaná řešení pro monitoring v reálném čase, vzdálenou podporu, sledování majetku a reportovací nástroje, které lze snadno implementovat a používat. Tato řešení mají velkou šanci stát se produktivními nástroji pro poskytovatele řízených služeb.“