A to i tu vlastní.
Sridhar Ramaswamy, viceprezident pro reklamy (ano, i taková funkce v Googlu existuje), načrtl novou strategii společnosti pro práci s reklamami, což je podle něj součástí úctyhodně znějícího úsilí „lepší web pro všechny“. Vysvětluje, že Google vstoupil do Koalice za lepší reklamy, odvětvové skupiny, k níž se řadí také Facebook, News Corp či Unilever.
A z praktického hlediska začíná změnou toho, jakým způsobem Chrome zobrazuje reklamy. Jak vysvětluje Ramaswamy, „v dialogu s Koalicí a dalšími skupinami máme v plánu zamezit zobrazování reklamy ve Chromu (včetně té, kterou vlastní a šíří Google) na webových stránkách, které neodpovídají standardům ‚lepší reklamy‘ (Better Ads Standards), začínajícím počátkem roku 2018.“ Zatím není jasné, zda nový blokátor reklamy bude možností, kterou si uživatelé budou moci deaktivovat, nebo půjde o funkci integrovanou do enginu Blink, který je jádrem prohlížeče.
Jiná zpráva z Wall Street Journalu uvádí, že Google dá zadavatelům [reklamy] „minimálně šest měsíců“ na to, aby se na změnu připravili.
Google je sice jednou z nejbohatších světa a většina jeho příjmů pochází z reklam, takže to na první pohled vypadá, že novou iniciativou jde sám proti sobě. Nicméně je třeba si uvědomit, že agresivní reklamy vedou mnoho uživatelů k tomu, aby si do svých prohlížečů instalovali blokovací doplňky třetích stran, které však neblokují pouze vyskakovací okna a automaticky spouštěná videa, ale úplně všechno. A na tom Google tratí mnohem víc.
Zdroj: PCWorld.com